وجود ٢٠ هزار آتش نشان افتخاری در شیراز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمدهادی قانع بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آموزش های ارائه شده به متقاضیان ، افرادی که داوطلب شده و داوطلبانه در آتش نشانی مشارکت داشته اند همچنان با این سازمان همکاری می کنند.

وی افزود: به دلیل نیاز روزافزون شهر شیراز و همچنین افزایش ایستگاه های آتش نشانی در این امر. کلان شهر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هنوز نیروهای جدیدی را به خدمت نگرفته است ، بنابراین درخواست های لازم برای فعال سازی در سال 1401 به مقامات ارسال شده است.

قانع تاکید کرد: طی 5 ماه نخست امسال 7541 عملیات در کلانشهر شیراز توسط آتش نشانان این کلانشهر انجام شد که از این تعداد 2483 عملیات در زمینه آتش سوزی ، 2955 مورد در زمینه عملیات امدادی و حیات وحش ، دو مورد هزار و ١٠٣ بوده است.

وی یادآور شد: در 35 ماهه نخست سال جاری ، 128 هزار و 563 مورد به مرکز فوریت های آتش نشانی فراخوانده شده اند که از این تعداد 53 هزار و 170 مورد ثبت شده است.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: جشنواره شهر ایمن 3 با هدف اقدامات پیشگیرانه از 16 مهرماه همزمان با روز آتش نشانان آغاز می شود و اختتامیه این جشنواره به طول می انجامد. در ماه مارس امسال “.

وی افزود: برای این جشنواره محورهای مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به 22 محله پرخطر ، آموزش دانش آموزان ، بازدید از مراکز مذهبی و مساجد ، تاکسی های آتش نشانی ، آموزش بسیج و توجه به مراکز فرهنگی اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا