اجتماعیکسب و کار برتر ایرانی

معرفی معروف ترین رستوران های شیراز

خوب حالا که عازم شیراز هستید، هر چقدر هم که در حافظیه و سعدیه وقت بگذارید، حتماً سری به غذاهای معروفش بزنید. هیچکس نیست که شیراز رفته باشد یا در شیراز زندگی کند که غذاهایی مثل کلم شیرازی، پیاز دوبل و شیراز را نشنیده باشد یا نچشیده باشد. پس شما به شیراز می روید پس مراقب باشید یکی از بهترین رستوران های شیراز را انتخاب کنید.

بهترین ها در شیراز جمع شده اند. از خانه قدیمی که اکنون پذیرای مسافران گرسنه است تا Szajla معروف. همه آنها به شما این امکان را می دهند که به راحتی یک رستوران پیدا کنید و در هر کجای شهر که هستید از غذای آن لذت ببرید.

شیراز مطمئنا بهترین فرصت برای صرف غذا در رستوران های سنتی و در یک فضای سالم خانوادگی است، اما صرف نظر از اینکه به دنبال فضایی شاعرانه و رمانتیک هستید یا گزینه های مدرن تری برای صرف غذا، شیراز همچنان بهترین رستوران ها را برای شما دارد. ارائه می دهد.

رستوران سنتی شارزه:

قدیمی ترین و سنتی ترین رستوران شیراز. این عناوین بسیار جذاب هستند، حداقل یک بار آن را امتحان کنید. در اینجا هر چیزی را که در یک رستوران سنتی بخواهید پیدا خواهید کرد. سفره های ترمه با طرح و رنگ فضای غذاخوری را زنده می کند. رستورانی دو طبقه با متراژ وسیع که فقط در روزهای عید شلوغ است و مشتری کافی ندارد.

اما حالا به این نکته می رسیم که غذاهای سنتی از انواع کباب و مرغ گرفته تا غذاهای سنتی شیراز در سینی های فلزی و ظروف مسی سرو می شود. ناگفته نماند که جای نگرانی در مورد کیفیت غذای اینجا نیست. با این حال بی جهت نیست که این رستوران سال ها توانسته عنوان سنتی ترین رستوران را به خود اختصاص دهد. البته این را هم بپذیریم که این رستوران یکی از بهترین رستوران های شیراز و البته گران قیمت محسوب می شود.

مناطق: منطقه فارس، شیراز، خیابان تلگانی، خیابان مسجد وکیل

رستوران سنتی Kete Mas:

بی انصافی است که نام این رستوران همه جانبه را از لیست رستوران های سنتی حذف کنیم. برخلاف رستوران قبلی، این رستوران ورودی بزرگی ندارد و فقط نام خود را روی یک تابلوی کوچک نشان می دهد. ورودی رستوران پلکانی باریک با دیوارهای آجری است که به فضایی وسیع و دلنشین ختم می شود. گوشه پله ها با گلدان های چینی و لوسترهای سنتی تزئین شده است. لباس سنتی کارکنان رستوران با دقت و سلیقه انتخاب شده است. حوض کوچکی با دیوارهای آجری روی کف کاشی‌کاری‌شده، کنده‌کاری‌های زیبا، سقف‌های بلند با میز و صندلی‌های چوبی، همگی به ایجاد فضایی دوستانه و دلپذیر کمک کردند. حتی اگر با دوستانتان سفری را آغاز می کنید، فضای این رستوران به خوبی به شما می آید. در بین بهترین رستوران های شیراز، این رستوران صمیمی ترین و دنج ترین انتخاب است.

آدرس: استان فارس، شیراز، خیابان سرا نامی، طبقه همکف هتل سعید.

رستوران خانه سنتی پرهامی:

اگر گردش شما در بافت تاریخی شهر است، این رستوران مناسب شماست. حالا بعد از کمی پیاده روی از مسجد و بازار وکیل به خانه پرهامی می رسید. خانه 200 ساله، خاطرات شیرین خانه های قدیمی را در اوج زیبایی و سادگی به ارمغان می آورد. استخر فیروزه ای پر از ماهی، پنجره های شش ضلعی رنگی، درهای چوبی و خانه های تودرتو، حالا میزبانی بی نظیر با چیدمانی خوشمزه.

الحق، صاحب این خانه، اکنون در حال زمینه سازی است. گل ها و گیاهان و میز و صندلی های ساده ای که از هر گوشه خانه به چشم می خورد فضای خاطره انگیزی را ایجاد می کند.

پس پیشنهاد می کنیم لذت خوردن بهترین غذاهای سنتی شیراز را در این رستوران دوست داشتنی از دست ندهید. این رستوران که یکی از بهترین رستوران های شیراز است، تنها رستورانی است که واقعاً حس یک غذای دلچسب خانگی را به شما القا می کند.

آدرس: استانداری فارس، خیابان لطف علی خان زند، سه راه احمدی قد اربان، روبروی نصیرالملک مسکی

رستوران باغ کوشا شیراز:

شاید بیش از هر زمان دیگری نام این رستوران را شنیده باشید. مساحت این رستوران نسبت به رستوران قبلی بزرگتر است. مکانی جادار و زیبا با پارکینگی که خیالتان را از بابت پارک راحت می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید روی صندلی سرباز و جمعیت بنشینید یا در یک اتاق خصوصی بنشینید. این رستوران یک رستوران سنتی نیز محسوب می شود، هرچند ممکن است فضای مدرن تری نسبت به سایرین داشته باشد. هر کجای این رستوران را انتخاب کنید طبیعت و طراوت را در کنار خود احساس خواهید کرد. لذت بردن از صدای آب و خوردن غذاهای لذیذ در کنار عزیزانتان در کنار طبیعت زنده فرصت بی نظیری است که خوشا شیراز در اختیار شما قرار می دهد.

اگر در بین بهترین رستوران های شیراز به دنبال گزینه ای مدرن و شیک هستید، باید رستوران باغ خوشا شیراز را انتخاب کنید.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار صنایع، روبروی ورودی گلدشت حافظ

مجموعه صوفی:

این مجموعه شامل رستوران ها و غذاخوری های سنتی، مجتمع توریستی و بازار غذای صوفی ها می باشد. این همه تنوع در نقاط مختلف شهر نشان از تجربه و تاریخ باشکوهی دارد. موسس رستوران سنتی از سال 1351 فعالیت خود را آغاز کرد و ده سال بعد رستوران را به سبک معماری قاجاری به روی مشتریان خود باز کرد. البته معماری این رستوران حدود 16 سال پیش به سبک زندی تغییر کرد. این رستوران نسبت به رستوران قبلی خود جوان‌تر است، اما همچنان یکی از رستوران‌های باکلاس و قدیمی شیراز محسوب می‌شود. منوی رستوران صوفی نمی تواند گسترده تر باشد. چه به دنبال فست فود یا غذاهای عجیب و غریب باشید، این رستوران برای شما مناسب است. منوی این رستوران گران است، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

در میان بهترین رستوران های شیراز، می توانید غذاهای کاملا متفاوت از هر ملیتی را در مجموعه صوفی تجربه کنید.

واره کای شاندیز:

همه شما باید نام شاندیز را بدانید. مجموعه ای از رستوران ها با چندین شعبه معتبر در مناطق گردشگری ایران. شعبه شاندیز یکی از بهترین رستوران های شیراز است. این رستوران در نقطه مرتفع شهر رو به دروازه قرآن واقع شده است. آلاچیق های کاهگلی روی پشت بام، مناظر دیدنی شهر را به خصوص در شب ارائه می دهند. مکانی عالی برای شروع اولین تجربه زیبا و خوشمزه با پا گذاشتن به شهر. فضایی صمیمی که با گل آرایی های خوشمزه به فضایی زیبا و دنج تبدیل شده است. به همراه خانواده از این رستوران دیدن کنید و از منظره بی نظیر شهر لذت ببرید و یکی از بهترین غذاهای شیراز را بچشید.

آدرس: استان فارس، شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک، بام شیراز، رستوران شاندیز، شیراز

رستوران باغ نخلستان:

یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز. همانطور که از نامش پیداست این رستوران به سبک جنوبی است و صاحب رستوران بوشهری است. غذاهای سنتی شیراز در محیط جنوبی ترکیبی است که نباید از دست داد. با روزنامه هایی که شما را به یاد شهرهای جنوبی کشور می اندازد. اگر در فصل پاییز یا بهار به شیراز رفتید، می توانید با نشستن در بیرون از رستوران از هوای مطبوع شهر لذت ببرید. علاوه بر غذاهای سنتی ایرانی، می توانید دوغ محلی یا ترشی جنوبی نیز سفارش دهید. معماری و چیدمان رستوران، میز و صندلی های چوبی متمایز، و رنگ قرمز سنتی، همگی به احساس جنوبی رستوران کمک کرده اند. همیشه در گوشه و کنار رستوران ردپای جنوبی ها را می بینیم. آلات موسیقی سنتی خلیج فارس، درختان نخل در حیاط، ماکت کشتی در گوشه حیاط. حتی ترکیب رنگ های به کار رفته در تجهیزات رستوران، گرما و شور جنوب را به ذهن متبادر می کند.

این رستوران یکی از مقاصد شیرازی ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است زیرا در یکی از مکان های خوش آب و هوا و طبیعت زیبا واقع شده است.

آدرس: استان فارس، شیراز، بلوار صنایع، روبروی درب سوم صنایع

رستوران بل پاسی:

رستوران کامل ایتالیایی. اگر دیگر نمی‌خواهید غذاهای سنتی بخورید و هوس ماکارونی یا پیتزا می‌کنید، اینجا آرامش پیدا می‌کنید. منوی این رستوران فهرست کاملی از با کیفیت ترین فست فودهای موجود را ارائه می دهد. بل پاسی نیز گزینه خوبی برای گذراندن یک بعد از ظهر با دوستان در کافه اینجا است. نمای آجری رستوران و دیوارها و ستون های چوبی آن حسی مدرن به رستوران می دهد. اگر ازدحام داخل رستوران شما را آزار می دهد، می توانید بالکن های رستوران را انتخاب کنید.

پس اگر به دنبال بهترین رستوران ایتالیایی شیراز هستید به بل پاسی بروید.

آدرس: استان فارس، شیراز، خیابان خاکشانشی، نبش ساروناز، نزدیک کافی شاپ تولیپ

رستوران هفت خان:

ست کامل با ورودی باشکوه برای هر نوع غذایی که بخواهید. این مجموعه در چندین طبقه تشکیل شده است که هر طبقه به نوعی غذا اختصاص دارد. غذاهای سنتی ایرانی، غذاهای خارجی، فست فود و حتی کافه. این تنوع فعالیت ها گزینه های شما را محدود نمی کند. در هر طبقه و برای هر نوع غذایی، بهترین و کامل ترین منو را خواهید یافت. همچنین چیدمان هر طبقه برای غذای خاص آن طبقه مناسب است. برای مثال در قسمت غذاهای سنتی، تنورهای نان و پختن زنان را می بینید. بنابراین هر سلیقه ای که داشته باشید، این مجموعه و غذاهای باکیفیت آن انتخاب مناسبی برای شماست. اما هفت یوان به غیر از رستوران، سالن های دیگری نیز برای برگزاری مهمانی ها و برنامه های مختلف دارد.

اگر تصمیم دارید جشن عروسی یا نامزدی خود را در تالار یا بهترین رستوران شیراز برگزار کنید، رستوران هفت خوان را به شما پیشنهاد می کنیم.

همچنین می توانید برای ثبت خاطرات خود به آتلیه عکاسی مجموعه مراجعه کنید.

کیف رستوران راز:

این مجتمع در نقطه ای آرام از شهر و به دور از هیاهو و هرج و مرج واقع شده است. این یک رستوران سنتی نیست، اما همچنان می توانید این نوع غذا را سفارش دهید. معماری متفاوت و منحصر به فرد دروازه ها و سنگ های روباز، راه رسیدن به این باغ بزرگ را به شما نشان می دهد. طبقه بالای این مجموعه به کافی شاپ ها اختصاص دارد. طراحی این طبقه روی پشت بام خانه یا در هوای نظامی است که به کل باغ می نگرد. همچنین می توانید در جای سرباز و روی میز و صندلی های چوبی بنشینید. یا در اتاقی با تمام دیوارهای شیشه ای که به شما امکان می دهد از طبیعت بی نظیر این باغ لذت ببرید. البته لازم نیست نگران نوع غذای این مجموعه عظیم باشید. اگر سفر خود را با دوستانتان آغاز می کنید، این کافی شاپ را به شما پیشنهاد می کنیم.

در میان رستوران های شیراز، این باغ رازی است که بهترین مناظر شهر را از بالا به شما می دهد.

آدرس: شیراز، اینتارا یا فارس، بلوار شهید، قصرالدشت

کاخ شاپوری:

یک فلش و دو آیکون. از یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر دیدن کنید و خود را با غذاهای گرم و خوشمزه پذیرایی کنید. باغ کاخ شاپوری که قدمت آن به اوایل دوره پهلوی می رسد یکی از زیباترین مکان های شیراز است. طراحی این خانه تلفیقی از معماری ایرانی و غربی است و یکی از مجلل ترین ساختمان های شهر به حساب می آید. در ورودی عمارت یک استخر بزرگ پنج طبقه قرار دارد که از بدو ورود جلوه زیبایی ایجاد می کند. سپس از راهروهای سنگفرش به خود کاخ می رسیم که در دو طبقه ساخته شده است. ساختار اصلی این بنا به سبک قاجاریه است. اما آنچه این کاخ را به باغی ایرانی-اروپایی تبدیل کرد، تکنیکی بود که در سبک معماری غربی به کار رفته بود. مانند وجود بالکن که در معماری ایرانی غیرعادی است.

با تمام این اطلاعات، اگر تصمیم به بازدید از این مکان دارید، کافی شاپ و رستوران مکان خوبی برای وقت گذرانی و صرف غذا است. برای بازدید از یکی از بهترین رستوران های شیراز و دیدن یک کاخ زیبا، عمارت شاپوری تنها انتخاب شماست!

آدرس: فارس پرادش، شیراز، خ. کریم خان جند، خ. انوری، چهارراه اهلی

مجموعه رستوران باکویا:

چهار رستوران در کنار هم و در دل کوه. مجموعه باکویه ترکیبی از هنر، طبیعت و فرهنگ است. این بنا در شمال شرقی شیراز و بر فراز تپه ای ساخته شده است. برای منظره ای عالی از شهر و بافت تاریخی شاهچراغ. اساسا این مجموعه از چهار رستوران تشکیل شده است. رستوران غار، قشقایی، آلاچیق کاج و بیرون بار.

رستوران غار در دامنه کوه واقع شده است. رستوران قشقایی منویی از غذاهای سنتی اصیل را به شما ارائه می دهد. در بالاترین قسمت مجموعه و روی تپه رستورانی با آلاچیق ساخته شده از کاج قرار دارد. میز و صندلی در دل کوه یا بالای کوه در فضایی آرام و منظره ای دلنشین قرار می گیرد. همچنین می‌توانید از رستورانی به رستوران دیگر در مرتفع‌ترین پل هوایی شیراز عبور کنید.

اگر به این رستوران رفتید، کلم شیرازی و نان تازه و گرم آن را از دست ندهید، خوردن این غذاها در یکی از بهترین رستوران های شیراز، دل گرو، عجیب خواهد بود!

آدرس: استان فارس، شیراز، کاوشگر قرآن نو، بلوار ابوالکلام.

جمع بندی

در این مقاله لیستی از بهترین رستوران شیراز  را به شما معرفی کردیم.

دکمه بازگشت به بالا