علمی و پزشکی

واکسیناسیون مددجویان و کادر درمان مراکز ماده ۱۶ آغاز شد

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: واکسیناسیون مراجعه کنندگان و کادر درمانی مراکز ماده 16 با پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت وزیر بهداشت آغاز شده است.

به گزارش باراناخبر ، دکتر رضا تویسرکان منش گفت: معتادان به دلیل مصرف مواد مخدر و شرایط نامناسب زندگی ، غذا و مسکن سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

وی افزود: سیستم ایمنی مهمترین مانع حفاظتی در برابر ویروس کرونا است و با تضعیف سیستم ایمنی ، فرد مستعد ابتلا به این بیماری می شود ، بنابراین طبق پروتکل ملی واکسیناسیون ، پس از کادر درمان ، برخی از بیماران پیوندی و دیالیز گروه های آسیب پذیر محسوب می شوند.

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری از وزارت بهداشت درخواست کردیم تا برای دریافت واکسن کرونا اولویت را مددجویان (معتادان به مواد مخدر) که در مراکز ماده 16 نگهداری می شوند ، بدهد. .کارکنان این مراکز دارای شرایط خاص و حساسی هستند و پس از کادر پزشکی ، یکی از خطرناک ترین وظایف فعالیتهایی است که انجام می دهند.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، تویسرکان منش اظهار داشت: مصرف مواد مخدر به مرور ریه های بیماران (معتاد) را ضعیف می کند و بدن را مستعد ابتلا به بیماری های عفونی مانند بیماری کرونا ویروس قلب می کند.

وی افزود: همچنین بر اساس مطالعات آماری ، داروها سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند و این سرکوب ورود ویروس به بدن را تسهیل می کند و با تأثیرات منفی بر سیستم ایمنی ، بیمار معتاد را مستعد ابتلا به این بیماری می کند. به همین دلیل واکسیناسیون مراجعه کنندگان و کادر درمانی مراکز ماده 16 با پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت وزیر بهداشت آغاز شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا