حوادث

احتمال جابجایی شلترها و مراکز کاهش آسیب همزمان با جمع‌آوری تمام معتادان متجاهر تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اعلام کرد: با تجمع تمامی معتادان متجاهر از سطح شهر تهران، فعالیت مراکز متادون درمانی و سرپناه های مناطق مسکونی و شهری تکمیل می شود.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در گفت وگو با باراناخبر، وی در خصوص جمع آوری مراکز کاهش آسیب معتادان متجاهر از مناطق مسکونی و شهری گفت: یکی از موضوعاتی که در کمپ کاهش آسیب در شهرداری مصوب شده و یکی از دغدغه ها و مطالبات مردم و الزامات ما است. . این است که این مراکز تشخیص، متادون درمانی، سرپناه ها و … باید از مناطقی که مردم در آن زندگی می کنند و خانه، مدرسه و … دارند حذف شوند.

وی ادامه داد: البته ما نمی گوییم این مراکز تعطیل شوند، بلکه می گوییم این مراکز خارج از شهر باشند و در مناطق خالی از سکنه فعال باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: پیشنهاد دیگر ما این بود که معتادان پایتخت از طریق سامانه های بیومتریک شناسایی و از طریق خودروهای مجهز در منزل و … خدمات رسانی کنند. اینکه این معتادان برای دریافت خدمات به برخی محله ها بروند و در منازل برخی دیگر خدمات بگیرند، کار درستی نیست.

حسنوند همچنین درباره علت تعطیل نشدن این مراکز تا کنون به باراناخبر گفت: مسئولان شهر و استان تهران معتقدند این مراکز که به اصطلاح مراکز کاهش آسیب هستند، در عمل به ساکنان مناطق مسکونی آسیب وارد کرده اند. شهروندان، خارج از شهر برای انتقال. ما با فعالیت این مراکز در مناطق مسکونی موافق نیستیم و باید جابه جا شوند.

وی درباره زمان جابجایی این مراکز نیز اظهار داشت: زوتی انشالله طی سه ماه آینده و حداکثر تا سه ماه آینده این روند انجام می شود و با جمع آوری تمامی معتادان در تهران دیگر نیازی به سکونت نخواهد بود. خدمات. قولی که در کمپ دادند این است که این اقدام به تناسب تجمع انجام می شود و زمانی که همه مهم ترین معتادان متجاهر جمع آوری و ممنوع ال پذیرش شدند و در مورد آنها تصمیم گیری شد دیگر نیازی به این مراکز نخواهد بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین پیشنهاد داد که همین مراکز به مراکز ماده 16 یا دهکده سلامت معتادان که توسط پلیس طراحی شده است منتقل شود و این خدمات در آنجا ارائه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا