علمی و پزشکی

واکسن‌ کرونا در بدن‌هایی با سیستم ایمنی ضعیف هم موثر است؟

به گفته پزشکان آمریکایی ، واکسن های بیماری کرونا ممکن است در سیستم ایمنی سالم مانند بدن سالم عمل نکند ، با این حال ، تزریق این واکسن ها تا حدی بدن را در برابر بیماری کووید محافظت می کند 19.

به گزارش باراناخبر ، به همین دلیل است که هنوز واکسیناسیون بیماری کرونا برای افرادی که به دلیل بیماری یا استفاده از داروهای خاص ، سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است ، توصیه می شود.

همچنین بسیار مهم است که خانواده ، دوستان و مراقبان واکسینه شوند تا خطر انتقال ویروس به آنها کاهش یابد.

آمارها نشان می دهد که در ایالات متحده ، حدود 3٪ از بزرگسالان دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، از جمله افراد مبتلا به HIV (AIDS) ، گیرندگان پیوند ، برخی از بیماران سرطانی و افرادی که دارای اختلالات ایمنی مانند آرتریت روماتوئید هستند. بیماری التهابی روده و لوپوس نیز دیده می شود.

اگرچه نتایج تزریق واکسن های بیماری کرونا به افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما داده ها و تجربه محدود در مورد واکسیناسیون آنفلوانزا و ذات الریه نشان می دهد که این واکسن ها به همان اندازه که در بدن انسان هستند در بدن نیز م effectiveثر هستند. موثر نیستند

این بدان معنی است که افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، باید اقدامات احتیاطی مانند ماسک پوشیدن و پرهیز از ازدحام جمعیت را انجام داده و ادامه دهند.

دکتر گفت: “کاملا منطقی است که با تمام اقدامات احتیاطی که قبل از واکسیناسیون انجام داده اید ادامه دهید.” آجیت لیما ، متخصص پیوند در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل.

توصیه پزشکی در ایالات متحده این است که بیماران مبتلا به سرطان های متعدد باید در اسرع وقت واکسینه شوند ، اما افرادی که تحت پیوند سلول های بنیادی یا سلول درمانی قرار می گیرند باید حداقل سه ماه پس از شروع درمان صبر کنند و سپس واکسینه شوند. این تأخیر باعث عملکرد بهتر واکسن ها می شود.

به گزارش یورونیوز ، پزشکان در حال حاضر در حال بررسی این هستند که آیا دوز اضافی باعث موثرتر شدن واکسن برای کسانی که پیوند عضو می کنند می شود یا خیر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا