حوادث

واژگونی شناور در جزیره لارک/خبری از ۷ خدمه نیست

رایگان:

اسماعیل مکی زاده در توضیح جزئیات این حادثه عصر شنبه برای رسانه ها اظهار داشت: ساعت 18:30 دیروز ، ششم دی ماه ، از طریق رله رادیویی کشتی در تنگه ، به یک کشتی در حال فرود در 25 مایلی جنوب شرقی جزیره لارک پیامی صادر شد. هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت پیام ، دوازدهمین قایق نجات از جزیره قشم به موقعیت ‌ و هماهنگی لازم با توجه به برنامه جستجو و نجات دریایی استان با عوامل مرتبط مانند ندسا ، نداجا و نیروی دریایی استان و کشتی هایی که برای نظارت بر دریا و منطقه از تنگه هرمز عبور می کردند با هوا بلند شدند و عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند. حدود ساعت 15:30 امروز ، 25 مایلی جنوب شرقی لارک ، کشتی توسط ناجی 12 در واژگون شد موقعیت مکانی در حدود 16 مایلی جنوب غربی کوهستاک و 9 مایلی شمال شرقی هرمز.

مکی زاده با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات برای یافتن 7 خدمه این کشتی ادامه دارد ، افزود: با بسیج کلیه امکانات و نیروها و همچنین اطلاع رسانی به کشتی های عبوری و مراکز جستجو و نجات عمان ، امارات امارات متحده عربی و پاکستان. ما در حال تلاش برای یافتن خدمه گمشده این کشتی هستیم.

جزیره لارک یک جزیره است که در 10 کیلومتری جنوب شرقی قشم در گردنه تنگه هرمز و جنوب جزیره هرمز واقع شده است.

این جزیره با 50 کیلومتر مربع مساحت و 421 نفر جمعیت دارای دو منطقه مسکونی معروف به لارک کوهی و لارک شهری است.

جزیره لارک با فعالیت آتشفشانی شکل گرفت و بنابراین زمین آن برای کشاورزی مناسب نیست ، بنابراین فعالیت اصلی ساکنان آن ماهیگیری و غواصی است.

دکمه بازگشت به بالا