حوادث

هشدار زرد هواشناسی برای ۱۰ استان کشور

رایگان:

سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر کرده است: از اواخر فردا (16 نوامبر) تا اواخر سه شنبه (17 نوامبر) طوفان ، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود و شیوع این شرایط جوی فردا (25 آبان) در جنوب خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ، روز دوشنبه (5 آبان) در جنوب آذربایجان غربی ، در شرق آذربایجان شرقی ، اردبیل ، در غرب فارس ، کهگیلویه و بویراحمد و در شمال و شرق خوزستان و روز سه شنبه (17 نوامبر) در گیلان ، مازندران غربی ، اردبیل و آذربایجان شرقی فاصله چندانی با استقبال ندارند.

پس از شروع این وضعیت جوی ، نگرانی در ترافیک جاده ای ، احتمال نشت آب و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد ، بنابراین برای جلوگیری از تردد غیر ضروری توصیه می شود گذرگاه ها و کانال ها تمیز شود و در کوهنوردی احتیاط کنید.

سازمان هواشناسی هشدار زرد دیگری صادر کرده است: از امروز بعدازظهر (15 نوامبر) تا بعد از ظهر یکشنبه (16 نوامبر) وزش باد با ارتفاع موج 1.5 تا دو متر در تنگه هرمز ، مناطق شرقی خلیج فارس و مناطق غربی دریای عمان پیش بینی شده است.

به دلیل شرایط جوی غالب ، اخلال در فعالیت های دریایی ، پارگی تورهای ماهیگیری ، غرق شدن قایق های کوچک و قایق های سبک دور از پیش بینی نیست ، بنابراین سازمان هواشناسی باید در سفرهای قایق سبک احتیاط کند ، نصف فعالیتهای سنگین و تفریحی و ماهیگیری. توصیه می کند که همه بازیگران صنعت دریایی ، به ویژه برون مرزی ، اقدامات لازم را انجام دهند.

وقتی سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر می کند ، به این معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزمره تداخل ایجاد کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر شده است تا آنها آماده مقابله با پدیده های جوی باشند که کمی شدیدتر از حد معمول هستند. از طرف دیگر ، مقامات از این هشدارها مطلع هستند تا در صورت لزوم تدابیری اندیشیده شوند.

دکمه بازگشت به بالا