فرهنگ و هنر

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟

به نوشته روزنامه های جهان، برخورد با پناهجویان از بریتانیا، روابط هند و روسیه، ترامپ و بی حوصلگی او برای بازگشت به ریاست جمهوری و همچنین خطرات هوش مصنوعی موضوع امروز بوده است.

به گزارش باراناخبر، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید خلاصه ای از مهمترین عناوین خبری روزنامه های جهان است که توسط آلبرت کوچویی گوینده پیشکسوت رادیو پخش شده است:

هجوم پناهجویان

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می سازد؟

روزنامه های بریتانیایی شاهد هجوم پناهجویان تا فاصله 5000 کیلومتری در رواندا هستند. دیلی میرور می نویسد: پناهجویان در راه رواندا مورد حمله قرار می گیرند. آنها هیچ پناهگاهی در قانون انگلیس ندارند. فراریان قاچاق و شکنجه در قوانین بریتانیا جایی ندارند. کری اسمیت، یک کارگر پناهنده در بریتانیا می گوید. به گفته اکونومیست، فرستادن پناهجویان نمی تواند مانع از حمله پناهجویان به بریتانیا شود.

برش از روسیه

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می سازد؟

عکسی از سه جنگنده در حال پرواز در آسمان در اکونومیست، مانند روزنامه های هندی، گزارش می دهد که هند در حال مسلح شدن است. غرب می نویسد که غرب قرار است هند را از تجارت اسلحه با روسیه جدا کند. اما تا آنجا که به هند مربوط می شود، نمی توان به ایالات متحده برای همکاری با آن کشور اعتماد کرد. هیچ اعتمادی به آمریکا وجود ندارد. تولید مشترک تجهیزات نظامی بین هند و غرب اکنون به یک مشکل تبدیل شده است. کاری که ایندیرا گاندی در دهه هشتاد در هند آغاز کرد.

ترامپ و ناپلئون

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می سازد؟

روزنامه های آمریکایی همچنان دونالد ترامپ را دنبال می کنند. یو اس ای تودی نوشت: اکنون دونالد ترامپ، مانند ناپلئون در «جو» نقشه انتقام خود را می کشد. او می خواهد مشتاقانه برگردد. صفحه نمایش دیروز بین فلوریدا و نیوجرسی پرواز می کند. بی تاب برگشتن مقصد کاخ سفید است. لوید گرین، تحلیلگر سیاسی نوشت: به نظر می رسد رودی جولیانی هنوز آماده زمزمه دروغ های شیرین در گوش ترامپ است. هفده ماه از حمله حامی او به مجلس کنگره می گذرد. اما چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا هنوز اظهار پشیمانی نکرده است.

در حاشیه خبر امروز:

خطرات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می سازد؟

اکونومیست در گزارشی از روبات‌های هوشمندی که بر روی صورت یک مرد طراحی می‌کنند، گزارش می‌دهد که تمام قسمت‌های آن تحت کنترل دستگاه‌های فوق‌فنی است. عنوان: هوش مصنوعی چگونه خلاقیت انسان را تغییر می دهد؟ این گزارش وعده ها و خطرات هوش مصنوعی را برجسته می کند. روباتی که به آهنگسازان کمک می کند تا آهنگ های خود را کامل کنند یا کسی را بسازد که هرگز نبوده است. نویسنده ای بسازید یا به نویسنده کمک کنید نوشته خود را کامل کند و هزاران “کد” برای رایانه ها ایجاد کند. هیچ کس نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد، اما اکنون زمان آن است که به وعده ها و خطرات هوش مصنوعی فکر کنیم.

(عکس های این گزارش تزئینی است)

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا