فرهنگ و هنر

آنتن های رادیویی در جستجوی زندگی در سیاره ای دیگر

پناهجویان ، تاج و پایان محدودیت ها ، آموزش آنلاین و تلاش دانشمندان برای یافتن زندگی در سایر سیارات از موضوعات روزنامه های امروز است.

به گزارش باراناخبر ، آلبرت کوچویی ، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز مهمترین اخبار روزنامه های جهان را مرور می کند ، امروز چهارشنبه 21 اکتبر با تشریح اخبار مهم جهان گفت:

بدنبال خانه

روزنامه فرانسوی لوموند در مورد آنچه از جنگل کاله باقی مانده است به شوخی گفت: “سالها صدها پناهجو به این امید که روزی در انگلستان پناهنده شوند ، بی سرپناه ماندند.” پنج سال پیش ، دولت فرانسه این دره را ویران کرد. آنها روی دیوار این خرابه نوشته اند ، امید به وطنی دلپذیر ، در این جنگل …. در 24 این ماه در سال 2016 ، با اولین خروج پناهجویان ، این جنگل وحشتناک در کاله پاکسازی شد تا هیچ رد او روی نقشه جهان ظاهر نمی شود. اولین ستون پناهندگان سودانی ، افغان ها ، اریتره ها ، سوری ها و عراقی ها شهر را با قلع و کاشی ترک کردند. حتی به این امید ، به امید یافتن زندگی دیگری در گوشه ای از جهان.

پایان محدودیت ها

روزنامه ایتالیایی Le Repubblica نوشت: “پس از 100 روز قرنطینه و محدودیت به دلیل شیوع ویروس کووید ، 19 کافه و سالن زیبایی در سیدنی استرالیا افتتاح شد.” سیدنی آزادی خود را جشن گرفت. نیوزلند نیز می خواهد همین کار را انجام دهد. اما حزب مائوری در آن کشور می گوید بازگشایی مشاغل در این بیماری همه گیر به معنی کشتار جدیدی است. نیوزلند شاهد ظهور ویروس کرونا است که به تازگی کنترل شده است. حزب مائوری می گوید اگر کشور قبل از واکسیناسیون به سطح ایمنی مطلوب باز شود ، گوسفندان نیوزلندی قربانی می شوند.

همه چیز پول نیست

گاردین نوشت: “پیام من به مالکان سعودی نیوکاسل این است: پول به تنهایی نمی تواند فوتبال را زنده نگه دارد.”

آموزش آنلاین

گاردین همچنین در مورد آموزش آنلاین نوشت: جسا کریستین ، برای آموزش آنلاین برای دانش آموزان در ایالات متحده ، می گوید مدارس آمریکایی در طول شیوع ویروس کرونا “لپ تاپ” به دانش آموزان توزیع کردند و سپس آنها را جمع آوری کردند.

اکونومیست درباره دنیای سینما صحبت می کند. به نظر می رسد بعد از دنیل کریگ ، جیمز باند روی صفحه نقره ای فیلم نمی گیرد. دیوید میچل می گوید: “اوه ، آقای باند ، من انتظار داشتم شما مرا سرگرم کنید.”

در حاشیه اخبار امروز:

زندگی در سیارات دیگر
آنتن های رادیویی قدرتمند در جستجوی زندگی گاردین درباره تلاش جدید دانشمندان برای یافتن نشانه های حیات در موجودات فرازمینی می نویسد. دانشمندان استرالیایی از امواج با فرکانس پایین برای ارسال سیگنال یا سیگنال به سیارات خارج از منظومه شمسی استفاده می کنند. با این سیگنال های رادیویی ، آنها بخشی از گروه دیگر دانشمندان به نام لوفر هستند که در این تحقیقات کهکشانی و فرازمینی شرکت دارند. قوی ترین آنتن رادیویی جهان به سیگنال های رادیویی ارسال شده توسط نوزده ستاره کوتوله قرمز روی زمین پاسخ می دهد. مستقیم به جایی بروید ، به امید یافتن نشانه های زندگی در سیاره هایی که ممکن است مسکونی باشند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا