علمی و پزشکی

تولید اندام‌های مصنوعی با حسگرهای پیشرفته جدید  

دکتر دس گیبسون مدیر موسسه فیلم‌های نازک، حسگرها و تصویربرداری دانشگاه غرب اسکاتلند (UWS) و محقق ارشد این پروژه گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های شگرفی در زمینه رباتیک حاصل شده است، اما به دلیل کمبود از مهارت‌های لازم در زمینه حسگرها، سیستم‌های رباتیک اغلب قادر به انجام وظایف خاصی نیستند، برای اینکه ربات‌ها حداکثر پتانسیل خود را بشناسند، لازم است سنسورهای فشار دقیق با قابلیت ارائه بیشتر لمسی.

وی افزود: همکاری در این زمینه با شرکت گرافن یکپارچه (گرافن یکپارچه) منجر به توسعه فناوری سنجش فشار پیشرفته شده است که می تواند به انقلابی در سیستم های رباتیک کمک کند.

هوش مصنوعی به افراد قطع عضو کمک می کند

این حسگرها از فوم گرافن سه بعدی ساخته شده اند و رویکردی حساس به فشار (پیزو مقاومتی) دارند. فوم گرافن هنگامی که تحت فشار مکانیکی قرار می گیرد خواص منحصر به فردی از خود نشان می دهد. گرافن نام یکی از آلوتروپ های کربن است که از ساختار کریستالی لانه زنبوری دو بعدی تشکیل شده است.

هنگامی که این مواد تحت فشار قرار می گیرند، به طور دینامیکی در مقاومت الکتریکی تغییر می کنند و این مواد با محدوده فشار اعمال شده سازگار می شوند.

فاز بعدی این پروژه بر افزایش حساسیت این حسگرها متمرکز خواهد بود و سپس کاربرد گسترده‌تر این سنسورها در سیستم‌های رباتیک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

46

دکمه بازگشت به بالا