علمی و پزشکی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها نباید از شنیدن خبر ورود هواوی به مناطق جدید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز مورد استفاده در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع نیز استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و صرف هزینه های کلان برای تحقیق و توسعه. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سالهای اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع خودروها سالها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و از بار ، سرعت و قدرت کمتری برای استفاده بسیار کم از آنها برخوردار بودند.

باتری های مورد استفاده در موتور الکتریکی اتومبیل

اما در دهه گذشته ، به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو شده ایم که با هر بار بار ، عملکرد یکسانی دارند و حتی بهتر از وسایل نقلیه با بنزن بدون شک آینده به آن اتومبیل های برقی و در واقع اتومبیل هایی با سوخت جایگزین تعلق دارد.

در چنین شرایطی هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرده است که طبق شواهد از مشخصات بهینه بسیاری برخوردار است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل جریان DC ، شامل شارژر ، واحد توزیع نیرو و واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای ساده سازی امور در سه حوزه طراحی شده است که ساخت آن آسان ، ساختار ساده و به راحتی مقیاس پذیر است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و علاوه بر این به 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال الکتریکی و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد که هزینه های تولید آن را در مقیاس تولید انبوه کاهش می دهد .

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی از سیستم پیشرانه هوشمند و اتوماتیک خود رونمایی کرده بود که AutoSar نام دارد. این مرکز با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر اشیا around اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها ممکن است شامل ترافیک دقیق منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا به طور هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با بدست آوردن اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند گزینه های بهتری را در اختیار کاربر قرار دهد که نتایج بهتری نسبت به سیستم های ناوبری فعلی که صرفاً به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، خواهد داشت.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگری که با کمک این فناوری ها به دست آمده است امکان رانندگی خودکار و بدون نیاز به راننده در خودرو است که پیش بینی می شود حتی از رانندگی انسان ایمن تر باشد. به این ترتیب ، وسیله نقلیه جاده ، وسایل نقلیه و سایر موانع را به طور کامل بررسی می کند و در صورت لزوم واکنش نشان می دهد.

آنچه مسلم است این است که آینده خودروهای الکتریکی خودران است. اگرچه مدل هایی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید منتظر حضور بیشتر و استفاده گسترده آنها در آینده نزدیک باشیم.

2121

دکمه بازگشت به بالا