عمومی

همه لاغر می‌شوند – باراناخبر

با افزایش هزینه های باشگاه های ایرانی ، بزرگترین باشگاه های جهان به پس انداز روی آورده اند.

به گزارش باراناخبر ، این روزنامه شهرنشین وی نوشت: در شرایطی که بعد از کرونا ناگهان همه قراردادهای فوتبال ما چند برابر شده و گفته می شود یک مربی قراردادی معادل یک میلیون ریال امضا کرده است ، یعنی حدود 25 میلیارد دلار برای فصل آینده و بازیکنان عادی که 500 دریافت کرده اند میلیون ها نفر تا فصل گذشته ، حقوق آنها هفت برابر شده است. شایعات در مورد باشگاه ویژه ای در تهران که 100 میلیارد دلار با بازیکنان خود قرارداد بسته است ، باشگاه های اروپایی بودجه خود را مطابق با شرایط اقتصادی پس از همه گیری کاهش داده اند Covid-19. فقط تعداد معدودی باشگاه وجود دارد ، مانند چلسی که ولخرجی های خود را افزایش داده اند ، یا مانند منچستر یونایتد و منچستر سیتی که هنوز از نظر مالی دچار مشکل نشده اند.

رئال مادرید ، دومین تیم گران قیمت قرن 21 پس از چلسی ، با بیش از 2 میلیارد یورو خرید ، در این فصل هیچ خریدی انجام نداد. گفته می شد این باشگاه به جذب بازیکنانی مانند کاماوینگا و هلند نزدیک است ، اما همه چیز به سال آینده موکول شد. این باشگاه ترجیح می دهد در هنگام رکود اقتصادی ناشی از کرونا هیچ خریدی انجام ندهد و بودجه خود را با فروش بازیکنانی مانند اشرف حکیمی ، بیل ، خامس ، رجیون ، ماریانو و … تنظیم کند تا مانند بارسلونا خطر ورشکستگی نداشته باشد. . حتی خبر توافق با اینتر در مورد انتقال لائوتارو مارتینز که توسط رسانه های ایتالیایی منتشر شد ، توسط این باشگاه به شدت رد شد. زیدان و پرز به عنوان دو پنجره نقل و انتقالات عمل می کنند که رئال از خرید آنها منع شده است. بخشی از این تصمیم مربوط به تیم خوب رئال مادرید و بخشی دیگر به اقتصاد ویروس کرونا است ، اما رئال مادرید که به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نزدیک هستند ، نمی خواهند روند نوسازی را بهم بزنند. در حال حاضر با ورود کاماوینگا ، اوپامکانو و امباپه به برنابئو مانند سه خریدار فرانسوی دیگر ، برای تابستان سال پس انداز می شود. برخلاف بسیاری از باشگاه های بزرگ که از ویروس چینی آسیب زیادی دیدند و درآمد خود را از فروش بلیط و حمایت مالی و فروش محصولات باشگاهی از دست دادند ، رئال موفق شد فصل را بدون ضرر و با تراز مالی مثبت 320،000 یورویی ببندد.

در حقیقت ، در حالی که بسیاری از باشگاه های بزرگ متحمل خسارات زیادی شده اند ، در پایان رئال مادرید باخت. بازیکنان تیم های فوتبال و بسکتبال نیز با قبول تخفیف 10 درصدی حقوق خود در اقتصاد این باشگاه سهیم شدند. سرخیو راموس هنوز در حال مذاکره با بازیکنان است تا از آنها برای سود باشگاه در فصل جدید تخفیف بگیرد. بازیکنان هر دو تیم که فصل گذشته هر دو جام کسب کردند ، جوایز قهرمانی خود را برای کمک به این باشگاه رها کردند. اصرار بر رد ستاره هایی مانند بیل ، خامس و ماریانو بر همین اساس بوده است تا حقوق بالای بازیکنان روی نیمکت و نشستن را پس انداز کند. بیل احتمالاً به زودی به منچستر خواهد رفت و رئال نیمی از حقوقش را به او پرداخت خواهد کرد. خامس که به اورتون رفت و در بازی رفت برابر تاتنهام درخشید و ماریانو در حال حاضر همه پیشنهادات را رد می کند. بودجه فصل جدید حدود 650 میلیون یورو خواهد بود که 172 میلیون بیشتر از بودجه فصل گذشته 822 میلیون یورویی است.

طبق گزارش روزنامه مارکا ، بودجه بارسلونا بیش از رقبا است. بارسا بودجه خود را از 1.47 میلیارد یورو به 733 میلیون یورو کاهش داده و در تلاش است تا از حقوق 24 میلیون سوارز خلاص شود. سایر باشگاه ها نیز همین افت را تجربه خواهند کرد. اتلتیکو با کاهش بودجه 500 تا 400 میلیون یورویی و بقیه باشگاه ها روبرو خواهد شد. “این باشگاه تنها باشگاهی است كه بودجه خود را از 185 به 200 میلیون یورو افزایش داده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا