عمومی

چرا ایرانی‌ها میزبان نمی‌شوند؟ – باراناخبر

به نظر می رسد از بین چهار تیم ایرانی که در این مرحله حضور دارند ، با توجه به تیم های موجود در تمام گروه های خود ، فقط پرسپولیس می تواند شانس انتظار داشته باشد. حالا چرا فقط پرسپولیس؟ دلیل این امر این است که سایر تیم های ایرانی هنوز با یک رقیب سعودی گروه بندی می شوند یا این گروه صبر می کند!

به گزارش باراناخبر ، این روزنامه مشرق وی نوشت: “قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا روز چهارشنبه برگزار شد و سه نماینده به علاوه یک نماینده ایران رقبای خود را در مرحله گروهی لیگ جدید شناختند.” این در حالی است که سه تیم پرسپولیس ، تراکتور و استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور دارند و تنها فولاد می تواند در صورت پیروزی مقابل رقیب امارات خود ، پس از بازی پلی آف ، حضور خود را در مرحله گروهی نهایی کند.

در دور جدید لیگ قهرمانان آسیا ، برای اولین بار 40 تیم شرکت می کنند که تا حدودی تغییر گروه داده است و به جای چهار گروه در مناطق شرق و غرب ، تیم های مرحله گروهی در پنج گروه مختلف قرار می گیرند گروه ها در دو منطقه: بر خلاف یکدیگر حرکت کنید پنج گروه چهار نفره در غرب و پنج گروه چهار نفره در شرق. سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ، ادامه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در مرکز قطر برگزار شد و تیم های ایرانی فرصتی برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا و از همه مهمتر شانس داشتن تماشاگر نداشتند. سکوها در این دوره ، گرچه هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است ، اما شایعه شده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا بسته به شرایط نه یک کشور بلکه چندین کشور را میزبانی می کند. حتی در این مورد هنوز اختلاف نظر وجود دارد. در واقع ، این بار مسئولان AFC مصمم هستند که از پذیرش متمرکز برخوردار نباشند یا حداقل از چند مکان برای میزبانی گروه های مختلف استفاده کنند.

اوضاع در منطقه غرب ، جایی که نمایندگان ایران باید با رقبا روبرو شوند ، پیچیده است اما به ظاهر ساده است. قطر با پذیرش متمرکز دور قبلی لیگ قهرمانان آسیا نتیجه قابل قبولی گرفته است ، بنابراین به نظر می رسد در این دوره نیز شانس خوبی برای میزبانی از این مسابقات دارد. اما اکنون باید به شایعات بعدی برگردیم. جایی که گفته می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا دوست ندارد در یک کشور میزبان هیچ گروهی باشد. در چنین شرایطی ، اگر تصمیم AFC نهایی باشد و مهمان نوازی هر گروه در یک کشور را فراهم کند ، آیا نمایندگان ایران نیز فرصتی برای میزبانی دور جدید لیگ قهرمانان آسیا دارند؟

قبل از رسیدن به پاسخ این س mustال باید گفت که از بین چهار تیم ایرانی که در این مرحله حضور دارند ، به نظر می رسد با توجه به تیم های گروه خود ، فقط پرسپولیس می تواند شانس انتظار داشته باشد. حالا چرا فقط پرسپولیس؟ دلیل این امر این است که سایر تیم های ایرانی هنوز با یک رقیب سعودی گروه بندی می شوند یا این گروه صبر می کند!

اوضاع دیپلماتیک عربستان و ایران پس از بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان در تهران هنوز نامساعد است و تیم های سعودی آماده بازی در ایران نیستند. چند سالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) میزبان نمایندگان هر دو کشور در رشته سوم است. این در مورد فولاد خوزستان ، تیمی که باید در مرحله پلی آف شروع کند ، حتی متفاوت تر است. زیرا آنها به دلیل قرار گرفتن در مرحله پلی آف شانسی برای انتظار ندارند. استقلال همچنین در گروه C با الاهلی عربستان هم گروه است و فرصت انتظار را از دست می دهد. تراکتور با تیم های شارجه و پاختاکور ازبکستان هم گروه است. تبریزی ها شانس انتظار بیشتری نسبت به استقلال دارند. البته احتمال حضور تیم سعودی در این گروه وجود دارد و این می تواند شانس انتظار تراکتورسازی را کاهش دهد. الوحده عربستان در مرحله پلی آف به مصاف نیروی هوایی عراق خواهد رفت. اگر این تیم سعودی از سد حریف عراقی خود عبور کند در گروه سرخپوشان تبریز قرار می گیرد. چنین اتفاقی به معنای پایان فرصت انتظار تراکتور در آسیا است. در این بین پرسپولیس ، فینالیست لیگ قهرمانان آسیا 2020 ، تیم سعودی را در گروه خود نمی بیند و به دلیل حضور الریان قطر و گوا هند در این گروه ، شانس بیشتری نسبت به سایر نمایندگان ایران برای میزبانی دارد. مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا. تیم چهارم سرخپوشان پایتخت در دیدار تیم های الوحده امارات و الزورا of عراق مشخص خواهد شد. از آنجایی که در پایان هیچ تیم سعودی در مرحله گروهی با پرسپولیس روبرو نخواهد شد ، با توجه به ثبات در لیگ قهرمانان آسیا در سال های اخیر و همچنین حضور در دور اول این تیم فرصت صبر کردن روی کاغذ را دارد. مسابقات.

از رویا به واقعیت؟

روی کاغذ ، شانس میزبانی این تیم در مرحله گروهی در دنیای واقعی ، زمین به آسمان متفاوت است. البته نه اینکه پرسپولیس در این بازی ها که قرار است یک بازی یک به یک باشد ، مشکلی نخواهد داشت ، اما با توجه به اتفاقات سیاسی رخ داده بعید به نظر می رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به میزبان علاقه مند باشد تیمی از ایران. اگر بخواهیم به چهار دلیل منتظر نبودن ایران و تخت جمشید اشاره کنیم ، می توان به چهار مسئله امنیتی ، سقوط هواپیمای اوکراینی ، کرونا و سیستم VAR (دستیار داور ویدیویی) اشاره کرد. بحث امنیت همان استدلال کشورهای عربی است که پس از بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان تشکیل شده اند. برخی از کشورهای عربی به ویژه امارات متحده عربی از سعودی ها خواسته اند که از کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهند مسابقات نمایندگان خود را با تیم های ایرانی در کشور دیگری برگزار کند. اگرچه AFC با این پیشنهاد مخالفت کرد ، اما با توجه به نفوذ اعراب در AFC ، آنها هنوز روی صندلی نشسته اند و از تیم های ایرانی انتظار نمی رود.

اگرچه AFC فقط به برگزاری مسابقه ایران و عربستان در جایگاه سوم رأی داد ، اما سال گذشته ، قبل از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ، اتفاق جدیدی رخ داد که تاریخ انتظار را پیچیده کرد. داستان در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان ایران است ، پس از آن AFC در یک تصمیم جدید تصمیم گرفت میزبان ایران باشد ، فارغ از اینکه رقیب سعودی باشد یا نه! اگرچه این موضوع با واکنش تند ایرانی ها روبرو شد ، اما در نهایت برخلاف ادعاهای مسئولان وقت فدراسیون فوتبال و نمایندگان باشگاه ها ، کلاه باز بر سر تیم های ایرانی افتاد! كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) پيشنهاد كرده است كه نخستين مسابقه ها توسط رقبا انجام شود و سپس در صورت تاييد امنيت در ايران ، بازي هاي برگشت به ميزباني تيم هاي ايراني برگزار شود. اگرچه مقامات ایرانی این پرونده را یک پیروزی برای خود توصیف کردند ، اما با شیوع ویروس کرونا و برگزاری چندین مسابقه مرحله گروهی ، این بازی ها در قطر مرکزی برگزار شد و موضوع استقبال ایرانیان به طور علنی برطرف شد. حالا پرسپولیسی ها هنوز نمی دانند که مسئولان AFC آن ماجرا را فراموش کرده اند یا نه ، زیرا اگر AFC در موقعیت قبلی خود باشد ، پرسپولیس رسماً فرصتی نخواهد داشت.

دو مورد دیگر موضوعات قابل حل اما دشواری است. اولین مورد مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران است. اگرچه میزان مرگ و میر کاهش یافته است ، اما میزان بروز در ایران بسیار زیاد است و می تواند تأثیر مهمی در پذیرش داشته باشد. شاید بتوان با ارائه تضمین های لازم این نگرانی را برطرف کرد. مورد دوم نیز به پول احتیاج دارد که بعید به نظر می رسد توسط باشگاهی در ایران تأمین شود. در واقع ، اگر AFC پایش را در کفش از این مرحله وارد گروه کند ، باید از VAR استفاده کند ، هیچ تیمی از ایران فرصتی برای انتظار ندارد ، زیرا اساساً این سیستم هنوز در ورزشگاه های ایران اجرا نشده است. با این وجود ، به نظر می رسد جدا از این موارد ، اختلافات سیاسی و دیپلماتیک وجود دارد که احتمال میزبانی تیم های ایرانی در مرحله گروهی را زیر سوال می برد و آن را تقریباً به صفر می رساند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا