عمومی

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

در واقع به دلایلی کار ما برای کنفرانس قطع شده است. وگرنه در این سال ها به کار ادامه می دادیم. همچنین موزه ای در مجموعه فرهنگی سعدآباد برای چهره های ماندگار راه اندازی کردیم که البته دولت قبل به بهانه تعمیر مجموعه آن را تعطیل کرد و اکنون در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
امیدواریم آقای ضرغامی وزیر فعلی میراث فرهنگی و گردشگری که از ابتدا و در دوره مدیریت رسانه ملی از این پروژه حمایت کرده و با توقف آن مخالفت کرده اند، به فکر بازگشایی موزه باشند و ما به فعالیت خود ادامه می دهیم. مال ما
پس از یک وقفه از کنفرانس، موزه بسیار موثر بود. البته تاثیر آن به اندازه کنفرانس نبود، اما خب هفت هشت سالی بود که در موزه ها نشست های علمی و تخصصی برگزار می کردیم و سعی می کردیم افراد مشهور را به علاقه مندان معرفی کنیم. اساتیدی مثل دکتر دینانی به موزه ها می آمدند و سخنرانی می کردند.

علت این وقفه در برگزاری همایش چهره های ماندگار را باید مسئولان صداوسیما جویا شوند. ما در این سال ها سعی کردیم کنفرانس را دوباره راه اندازی کنیم، اما هر بار که به جایی می رسیدیم، رئیس جلسه عوض می شد و کار به جلسه بعدی می رفت.
هر پروژه می تواند معایب خود را داشته باشد. اما ما همیشه سعی کرده ایم کار خود را به دور از مسائل سیاسی، اجتماعی و جناحی انجام دهیم. این پروژه بازخورد بسیار خوبی از جامعه دریافت کرد. تا جایی که برخی به بهانه تجلیل از چهره های ماندگار در عرصه های مختلف از نام او سوء استفاده کردند و در مقابل مردم قرار گرفتند. خوب اگر این همایش و واکنش هایش موفقیت آمیز نبود، این توجه و یا حتی سوءاستفاده وجود نداشت.
اکنون میدان مساعد است و می توان امیدوار بود که دوباره آن را حفظ کنیم. دکتر. جبلی رئیس جدید رسانه ملی می تواند نقش مهمی در تسهیل این امر داشته باشد. در هر صورت تمرکز مالی و تدارک مراسم بر عهده صدا و سیما می باشد. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و شاهد برگزاری این مراسم باشیم.

* طراح و مجری پروژه «چهره های ماندگار».
* مصاحبه با روزنامه خراسان

دکمه بازگشت به بالا