اجتماعی

در سوگ چهره ماندگار سبز ایران

شورای کتاب کودک پیام تسلیت درگذشت هنریک مایونونیان ، نویسنده ، مترجم و فعال محیط زیست را ارسال کرد.

به گزارش باراناخبر ، پیام شورای کتاب کودک می گوید:

به رنگ سیاه برای چهره سبز ماندگار ایران

پس از پنج دهه تلاش بی وقفه در زمینه آموزش دانشگاهی و ترجمه و نوشتن در حوزه محیط زیست ، هنریک مجنونیان در سن شش سالگی “شهر بی بدیل زندگی” را در مقابل مرگ ترک کرد و فقط تساوی تساوی در زمین را تسلیم کرد. با این حال ، کلمه مرگ به طور حتم برای او بی معنی است. هم به این دلیل که او در قلب بازماندگان زنده است و به دلیل این که او در بین انسان هایی بوده است که مرزهای زندگی و مرگ را می شفاف و محو می کند. غیرممکن است که مرگ را از زندگی مردی جدا کنیم که با پنجاه و هشت عمل شکوهمند ، نوشت و فکر کرد زندگی کند و از آن برای یک عمر دفاع کند. مردی فروتن که به دور از عجله و عجله ، محافظ اکوسیستم انسانی بود و حتی از مصاحبه خودداری می کرد. شاید ما بیشتر زین را بخوانیم و بشنویم.

شورای کتاب کودک مفتخر است که جلد اول «دائرyclالمعارف محیط» را که در طول سال توسط وی و چند نفر دیگر منتشر شده است – توسط مرکز رشد فکری کودکان و نوجوانان ، در فهرست آثار قابل ستایش قرار دهد در زمینه کتابهای مرجع

شورای كتاب كودكان تسلیت درگذشت این استاد بزرگ را به خانواده وی و جامعه فرهنگی كشور تسلیت می گوید.

هنریک مجنونیان ، نویسنده ، مترجم و فعال ارمنی ، در سال 1330 در ارومیه متولد شد. در سالهای 1998 و 1997 رتبه كتابهای تبلیغاتی منطقه حفاظت شده (مناطق GNU و حرا) را به دست آورد. پس از كتاب درسی مدرسه در سال 1998 ، رتبه ای را از انجمن ارزیابی محیط زیست ایران دریافت كرد. بخاطر تلاشهای بی نظیر و مداوم وی در انتشار دانش زیست محیطی در کشور در سال 2008 و نامزد دریافت جایزه مهرگان برای سه کتاب جغرافیای حیوانات جهان و ایران در سال 2006 بخشی از افتخارات وی است. آثار وی شامل “جغرافیای جهانی حیوانات” ، “تالابها: طبقه بندی و محافظت از تالابها” ، “حفاظت از طبیعت (منابع بیولوژیکی استان هرمزگان)” ، “برنامه مدیریت پارکهای ملی (مدیریت پارک)” و. ..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا