بین الملل

محدودیت در اروپا در اروپا با وجود هشدار سازمان بهداشت جهانی ، 1 میلیون نفر در ایالات متحده به كرونا آلوده شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، تاکنون تعداد کل موارد قطعی بیماری کورو ویروسی در جهان از 3 میلیون نفر گذشته است که تقریباً یک میلیون نفر در ایالات متحده تنها هستند.

در حالی که بسیاری از کشورها برای رفع یا کاهش محدودیت ها گام برداشته اند ، Tedros Adhanum ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ، می گوید: هنوز راه طولانی پیش از اتمام Corona وجود دارد. ما راه طولانی داریم و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

بانک جهانی همچنین در نظر دارد 195 میلیون دلار در برنامه به اصطلاح “کمک مالی” در میان 64 فقیرترین کشور جهان که بیماری “Qoid-19” در آن غالب است ، توزیع کند.

بسته کمک های مالی بین 1.5 تا 1.5 میلیون دلار برای هر کشور است و بیشترین بسته کمک های مالی به کشورهایی اختصاص می یابد که به عنوان آسیب پذیرترین کشورها در برابر ویروس قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت عراق از حرم امام حسین (ع) بازدید کرد + عکس

آمریکا

رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ گفته است كه وی مسئولیت افزایش تعداد افرادی كه از نوشیدنی های ضد عفونی كننده استفاده می كنند را به دنبال توصیه های كشته شده اش برای درمان تاج ، بر عهده نخواهد گرفت.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که توصیه سرنوشت ساز وی برای بیماری کورو ویروسی مشکل ساز شد و موجب مسموم شدن چندین نفر در ایالات متحده شد.

در ایالات متحده ، بیش از 1 میلیون نفر مبتلا به کورو ویروس و 56 803 کشته شده اند.

از سوی دیگر ، برزیل ، کشوری که رئیس جمهور وی ویروس Coronavirus را ناچیز توصیف کرده است ، بیشترین افزایش تعداد موارد Qovid-19 را در وسط و جنوب قاره آمریکا مشاهده کرده است.

برآوردهای فعلی از موارد رسمی و تأیید شده بیماری کروناویروس در برزیل شامل 67000 بیمار است و نزدیک به 4600 نفر جان باخته اند. با این حساب ، آمارهای رسمی برزیل در حال نزدیک شدن به آمار رسمی چین و روسیه است.

تعدادی از محققان اظهار داشته اند كه احتمالاً بیش از یك میلیون نفر مبتلا به Covid-19 در برزیل وجود دارند. اما این کل ماجرا نیست ، به خصوص که زمستان به نیمه جنوبی جهان نزدیک می شود و گرما در مناطق جنوبی کشور در حال ضعف است.

برخی از رسانه ها ، از جمله نیویورکر ، گزارش دادند که هیچ یک از مقامات برتر جهان به اندازه کوید 19 رئیس جمهور برزیل ناچیز نبوده است.

بولسونارو در 28 آوریل پس از مشاجره با وزیر بهداشت ، لوئیز انریکه ماندتا در مورد معالجه کرونا ویروس ، وی را برکنار کرد. ماندتا شیوع تاج ویروس در کشور خود را “مهمترین چالش” توصیف کرد و خواستار تنظیم و محدودیت های اجتماعی شد. بولسونارو همچنین وزیر بهداشت را به عدم توجه به اوضاع اقتصادی و امور مردم متهم كرد.

اروپا

انستیتوی روبرت کوش آلمان با 11114 نفر دیگر آلوده به کرونا ویروس ، گفت که تعداد کشته ها به بیش از 158،000 و 163 کشته در 6126 نفر رسیده است.

پس از افزایش ظاهر تاج در آلمان ، از روز گذشته در کلیه وسایل نقلیه شهری و مغازه ها در اکثر ایالت های آلمان ماسک زدن اجباری شده است ، اگرچه برخی ایالت ها مانند بایرن (بایرن) که مونیخ در آن قرار دارد ، مقررات نقاب را سخت تر کرده اند. آنها آن را از جاهای دیگر ، مانند شهر برلین ، پیاده سازی کرده اند.

رقابت جهانی برای کنترل coronavirus

رسانه های آلمانی می گویند ماسک در راهروهای مدارس الزامی است اما در کلاس ها اختیاری است. دانش آموزانی که مجاز به بازگشت به مدرسه هستند در کلاس فیزیکی از هم قرار می گیرند و در کلاس قرار دارند و هنگام ورود به راهروها و زنگ های تفریحی باید ماسک بپوشند. کلاس های مدارس و اماکن عمومی نیز باید به طور مرتب با مواد ضد عفونی کننده تمیز شوند.

دولت فرانسه تصمیم گرفته است اعتبار کلیه ویزاهای اقامت در این کشور را تا سه ماه دیگر از 16 مارس تا 15 مه 20 تمدید کند.

پاریس گفت: دلیل تمدید ویزا شیوع تاج ویروس و افزایش تعداد بیماران دارای محدودیت قرنطینه است.

در فرانسه ، بیش از 156.800 نفر با کرونا ویروس منقبض شده اند و 23293 نفر دیگر فوت کرده اند.

آمارهای رسمی برای مبتلایان به کروناویروس در روسیه نشان می دهد که تعداد افراد مبتلا به Covid-19 از تعداد مبتلایان به ویروس در چین فراتر رفته و این منبع اصلی ویروس بوده است.

در روسیه ، 187147 نفر با کرونا ویروس منقبض شده و 794 نفر دیگر درگذشت.

غرب آسیا

از طرف دیگر ، میزان بروز روزانه در ترکیه در 20 روز گذشته به کمترین حد خود رسیده است. وزیر بهداشت ترکیه می گوید 2.131 مورد جدید از تاج و 95 مرگ و میر گزارش شده است. درمجموع تعداد افراد آلوده به بیش از 112 هزار نفر و تعداد قربانیان به 2900 نفر رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه ، رجب طیب اردوغان ، در مورد کاهش بروز موارد و مرگ ویروس کووید 19 در این کشور گفت: “ما از دوره دشوار بیماری همه گیر کرونا روسفندی آمده ایم.” انشاءالله تا پایان ماه مبارک رمضان بر این بیماری که به یک فاجعه جهانی تبدیل شده است غلبه خواهیم کرد و دو عید را با هم جشن می گیریم.

رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان

وی افزود: ما وارد مرحله ای شده ایم که شاهد مبارزه جمعی خود در برابر گسترش تاج هستیم. تعداد موارد و مرگ و میر كووید 19 هر روز كاهش می یابد. هیچ بیمار کروناویروس در کشور ما بدون معالجه بیمارستان به خانه اعزام نشده است و هنوز هم درمانی برای هر بیماری کامل نشده است.

وی همچنین اعلام کرد که محمولات لوازم بهداشتی از جمله ماسک ، محافظ صورت ، سپر ، ماسک N95 ، نخ و مواد ضد عفونی کننده از فردا به ایالات متحده ارسال می شود.

آسیا

چین و کره جنوبی از شناسایی 6 و 14 بیمار کرونا جدید خبر داده اند. چین هنوز آمار تلفات جدیدی را گزارش نکرده است ، اما یک نفر در کره جنوبی جان باخته است.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد که 13.614 نفر به دلیل بیماری کرون آزمایش شده و 385 نفر بر اثر این بیماری درگذشت.

اقیانوسیه

نخست وزیر زلاندو ، یاسیندا آردن می گوید انتقال ویروس جدید کورو ویروس از فردی به فرد دیگر و گسترش اجتماعی در کشورش اکنون متوقف شده است. زلاند یکی از موفق ترین کشورها در مبارزه با تاج است و در حال حاضر محدودیت هایی را برای همه این تحقیقات تحمیل می کند.

زلاند که در طی چند روز تعداد کشته شدگان جدید کمتر از ده روز را اعلام کرد و حتی دیروز فقط یک مورد جدید از ویروس را گزارش داد ، موفق ترین منطقه در ریشه کن کردن تاج است.

انتهای پیام / 4106/4033 / پ

دکمه بازگشت به بالا