بین الملل

بایدن کمک‌های جدید به اوکراین را اعلام کرد

وی در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت: «این بسته های امنیتی مستقیماً از وزارت دفاع ایالات متحده به ارتش اوکراین منتقل می شود تا به آنها در مبارزه با تهاجم کمک کند».
بایدن توضیح داد که تنها بسته جدید کمک‌های بی‌سابقه‌ای را به اوکراین ارائه می‌کند و شامل 800 سامانه ضدهوایی برای اطمینان از توانایی ارتش اوکراین برای جلوگیری از حمله جنگنده‌ها و هلیکوپترها به مردم اوکراین است.

بایدن ادامه داد: جهان در حمایت ما از اوکراین و عزم ما برای تحمیل هزینه های سنگین بر (رئیس جمهور روسیه) متحد است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین متعهد به ادامه تحریم ها علیه روسیه شد و گفت: با کمک های مالی مستقیم از اقتصاد اوکراین حمایت خواهیم کرد. ما به همراه متحدان و شرکای خود به فشار بر اقتصاد در حال فروپاشی پوتین ادامه خواهیم داد و او را در صحنه جهانی منزوی خواهیم کرد و دست اوکراین را در میدان جنگ و میز مذاکره تقویت خواهیم کرد.

بایدن همچنین گفت که واشنگتن سلاح های ضد هوایی، ضد تانک و ضد پهپاد بیشتری برای کمک به دفاع از اوکراین در برابر روسیه ارسال می کند.

رئیس جمهور آمریکا در تشریح بسته جدید کمک های امنیتی آمریکا به اوکراین گفت که بنا به درخواست ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، به اوکراین کمک می کنیم تا سامانه های ضد هوایی و مهمات دوربرد را خریداری کند.

وی افزود: بسته کمکی جدید شامل 9000 سلاح ضد تانک نیز می شود. اینها موشک های قابل حملی هستند که روی شانه نصب می شوند و تانک های تهاجمی و خودروهای زرهی را با دقت هدف قرار می دهند. این بسته همچنین شامل 7000 اسلحه کوچک، مسلسل، تفنگ ساچمه ای و نارنجک برای تجهیز اوکراینی ها از جمله مردان و زنان غیرنظامی برای دفاع از شهرهای خود است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز 21 فوریه (2 مارس) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، او پنج شنبه گذشته (26 مارس) آغاز یک «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط تیره مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. جنگ در اوکراین و واکنش بین المللی به آن ادامه دارد.

311311

دکمه بازگشت به بالا