بین الملل

ماموریت گلوب مسترهای انگلیس در اوکراین چیست؟

منابع رسانه ای روز یکشنبه مدعی شدند که نیروی هوایی انگلیس از طریق رومانی و دو کشور آسیایی و اروپایی مهمات ویژه هویتزر برای ارتش اوکراین ارسال می کند.

وب سایت دیفنس اکسپرس مدعی شد که ارتش اوکراین گلوله های 122 میلی متری را از پاکستان دریافت کرده است و نیروی هوایی بریتانیا امکان انتقال این مهمات را با یک خط هوایی بین پاکستان و رومانی فراهم کرده است. اینها گلوله های انفجاری 122 میلی متری برای هویتزر هستند.

وزارت دفاع بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای مسلح اوکراین 50000 گلوله توپ را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید در پایان جولای 2022 دریافت خواهند کرد.

ماموریت چیست

بر اساس اطلاعات فاش شده، یک فروند هواپیمای ترابری «گلوب مستر C-17» نیروی هوایی بریتانیا پروازهای روزانه خود را از فرودگاه بین المللی «کلوژ» رومانی یا «آکروتیری» در قبرس به سمت پایگاه هوایی «نورخان» در پاکستان انجام می دهد. . تاکنون هیچ مقام پاکستانی یا انگلیسی در این رابطه واکنشی نشان نداده است.

این وب سایت نوشت ارسال مهمات ساخت پاکستان به کشورهای دیگر جای تعجب ندارد زیرا انگلیسی ها در سال 1951 یک کارخانه مهمات سازی در پاکستان تاسیس کردند و فناوری ساخت مهمات را به این کشور منتقل کردند.

از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس تحریم های گسترده ای را علیه روسیه وضع کرده و با وجود هشدارهای مسکو، میلیاردها دلار سلاح و خودروهای نظامی به اوکراین ارسال کرده اند.

اخیراً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی درباره عملیات نظامی در اوکراین با هشدار نسبت به بسیج بخشی از نیروها گفت که کشورهای غربی به دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند، اما مسکو نیز دارای سلاح هسته ای و هر وسیله ای است. برای محافظت از خود استفاده می کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، اخیراً هشدار داد که تصمیم واشنگتن برای ادامه تامین تسلیحات سنگین کی‌یف، تأییدی بر وضعیت این کشور به عنوان شرکت کننده در درگیری است.

وی گفت: ما این موضوع را تهدیدی فوری برای منافع استراتژیک کشورمان می دانیم.

به گفته این دیپلمات ارشد روسی در آمریکا، عرضه محصولات نظامی توسط آمریکا و متحدانش به کی یف نه تنها منجر به خونریزی طولانی مدت و تلفات جدید می شود، بلکه خطر درگیری نظامی مستقیم روسیه و غرب را افزایش می دهد. . .

آنتونوف از ایالات متحده خواست که اقدامات تحریک آمیز را که می تواند عواقب جدی تری داشته باشد، متوقف کند.

310310

دکمه بازگشت به بالا