اجتماعی

هرگونه خرید و فروش زمین‌های پادگان ۰۷ ممنوع است

باراناخبر/ لرستان استاندار لرستان گفت: خرید و فروش پادگان ۰۷ ممنوع است.

فرهاد زیویار در بازدید از مجموعه پادگان 07 خرم آباد با تسلیت به مناسبت سی و سومین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران از نگرانی اصحاب رسانه و افکار عمومی در خصوص این پادگان اظهار داشت: از این تاریخ هر توافق در املاک ذکر شده ممنوع است.

وی بیان کرد: این موضوع از مدت ها قبل در جلسات متعدد ستاد نماینده مجلس برای هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهرداری به منظور رفع مشکلات پادگان 07 مطرح شده است.

زیویار ادامه داد: از اقدام اصحاب رسانه استان در خصوص این ملک و واگذاری دغدغه هایشان با توجه به شرایط ایجاد شده تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: پادگان 07 شامل مجموعه 15 هکتاری است که از سال 92 تا 1378 راه اندازی شده و 7 هکتار زمین علاوه بر بناهای تاریخی واقع شده در اختیار شهرداری خرم آباد قرار گرفته و حدود 8 هکتار است که در حال حاضر در اختیار شهرداری خرم آباد قرار گرفته است. در اختیار ارتش است.

نماینده عالی دولت در استان لرستان تصریح کرد: توافقاتی که تاکنون در خصوص زمین های متعلق به پادگان 07 انجام شده مربوط به تیم مدیریتی قبلی بوده و ارتباطی با تیم مدیریتی فعلی در شهرداری و دولت ندارد. آنها احساس مسئولیت ویژه ای می کنند و سازماندهی این پادگان را دنبال می کنند.

زیویار افزود: امکانات لازم برای توافق در این زمینه وجود دارد تا طرفین به صورت منطقی و صحیح وارد مذاکره شوند و در خور شأن این مجموعه که بخشی از هویت شهر است، تصمیم گیری کنند.

وی درباره توافق زمین پادگان نیز گفت: برای زمین پادگان 07 سند قانونی وجود ندارد و شاید در این مورد از سوی یک شرکت غیررسمی تصمیم گرفته شده که فرماندار در این مورد ورود کرده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه فروش پادگان ۰۷ از این تاریخ ممنوع است، تاکید کرد: بنگاه ها و مشاوران املاک پس از این تاریخ اقدام به خرید و فروش ملک پادگان نکنند و در صورت معامله به شهرداری اطلاع دهند. توافقات انجام شده در رابطه با معامله ملک در این مجتمع به هیچ وجه منجر به صدور سند قانونی نمی شود و لازم است عجله و عجله انجام نشود.

انتهای مربا

دکمه بازگشت به بالا