بین الملل

هاآرتص: تعرض مجدد بن گویر به مسجد الاقصی منطقه را به آتش می‌کشد

یک روزنامه عبری زبان امروز (شنبه) در گزارشی نوشت سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از حمله ایتامار بن گوئر به مسجد الاقصی به عنوان وزیر اسرائیلی اعلام کردند که حمله مکرر وی تمام منطقه را به آتش خواهد کشید.

به گزارش باراناخبر، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا هرگونه تفکر تحریک آمیز وزرای دولت را کنار بگذارد، اما اکنون به نظر می رسد که او قادر به پذیرش سخنان و خواسته های وی نیست. وزرای اسرائیل و در همین راستا سفر وی به امارات متحده عربی نیز به تعویق افتاد.

این روزنامه اسرائیلی افزود: اگرچه حمله بن گوئر به مسجد الاقصی با واکنش فوری فلسطینی ها همراه نشد، اما چنین موضوعی مدتی طول می کشد تا اوضاع شعله ور شود و متشنج شود، همانطور که پس از حمله آریل شارون اتفاق افتاد. در مسجد الاقصی در سال 2000. روزهای بعد درگیری های شدیدی رخ داد و کار به انتفاضه دوم کشیده شد.

روزنامه مذکور در ادامه نوشت: اسرائیلی‌ها این بار نگران دو چیز هستند: اول شلیک موشک از غزه و دوم، عملیات انفرادی در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی در سال 1948، در حالی که حماس تلاش می‌کند زمین را زیر پا تکان دهد. صهیونیست ها در کرانه باختری

هاآرتص خاطرنشان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی نگران آغاز موج جدیدی از عملیات فلسطینیان است و این بار انگیزه چنین عملیاتی حمله شخصی یک فرد غیرمسئول به ویژه بن گور به مسجد الاقصی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا