اقتصادی

نکاتی مهم برای تشخیص قالب بتن درجه یک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، قالب بتن اساسی ترین تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی است. اجزای قالب بتن، ورق های مورد استفاده در تولید، تسمه های مورد استفاده در قالب، کیفیت و نوع جوش قالب بتن از جمله مواردی است که کیفیت قالب بتن مشخص کنید کیفیت قالب بتن مستقیماً بر نتیجه نهایی ریختن و سپس بتن ریزی تأثیر می گذارد.

بنابراین، اگر به دنبال یافتن قالب بتن با کیفیت هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

منظور از قالب بتن چیست؟

قالب بندی بتنی یکی از مواردی است که اکثر افرادی که می خواهند با قالب ها و سازه های بتنی آشنا شوند با آن مواجه هستند. اما منظور از قالب فلزی چیست؟ امروزه به دلیل مزایای فراوان سازه های بتنی، بیش از پیش شاهد گسترش آنها هستیم. از مزیت های این سازه می توان به مقاومت و استحکام بالای آنها اشاره کرد که مورد استفاده بسیاری از متخصصان این حوزه قرار می گیرد. برای ساخت این سازه های بتنی به فرم های مختلفی نیاز است که در بازار موجود است و یکی از رایج ترین، مقاوم ترین و بادوام ترین آن ها قالب بتنی است.

تفاوت قالب های بتنی فلزی با سایر فرم های بتن چیست؟

زمان مورد نیاز، نوع پروژه و هزینه های برآورد شده را می توان از عوامل موثر در انتخاب نوع سازه های بتنی دانست. به عبارت دیگر قالب باید در برابر فشار ناشی از ریختن بتن مقاومت لازم را داشته باشد و با توجه به نوع پروژه تغییر شکل ندهد. قالب های بتنی در مقایسه با قالب های چوبی و سایر قالب ها از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. در واقع می توان گفت که قالب فلزی بتن ظرفی با شکل و فرم خاص است که برای ریختن خمیر بتن و خشک کردن و فرم دادن به آن استفاده می شود.

استفاده از قالب‌های فلزی بتنی عمدتاً برای شکل‌دهی دیوارها، پروژه‌های با عمق فونداسیون زیاد، ساخت بزرگراه و غیره کاربرد دارد. زیرا در کنار ویژگی هایی مانند مقاومت و استحکام بالا مقرون به صرفه است. قیمت بتن فلزی بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود یعنی وزن کل قالب باید محاسبه شود. لازم به ذکر است که قیمت قالب فلزی نسبت به قالب چوبی بالاتر بوده و وزن بیشتری نیز دارد. قالب های چوبی اگرچه وزن سبکی دارند، اما نمی توان آنها را چندین بار استفاده کرد و از استحکام کمتری برخوردار بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

ویژگی های قالب بتن بی کیفیت

در زیر مهمترین ویژگی های قالب فلزی با کیفیت پایین آورده شده است. دانستن این موارد و بررسی قالبی که خریداری می کنید می تواند از ضررهای مالی جلوگیری کند.

نوع قالب بتن فلزی

نوع ورق قالب

کیفیت کمربند

کیفیت لحیم کاری و قلم لحیم کاری

اتصال صحیح قالب

کیفیت رنگ

اکنون به بررسی هر یک از موارد فوق می پردازیم.

نکات مهم برای شناخت قالب بتن درجه یک

تشخیص شکل بتن با کیفیت بالا

قالب های فلزی انواع مختلفی دارند. قالب گیری لبه 5 و لبه 6، قالب گیری تیر، قالب گیری ستونی، قالب گیری نیوجرسی و فرمت مدولار از انواع قالب های فلزی بتن هستند که کیفیت هر کدام با دیگری متفاوت است.

همانطور که در ساخت خرپا سقفی از لوله های مختلفی استفاده می شود، در ساخت قالب بتنی نیز از دو نوع ورق فولاد مبارکه و غرب استفاده می شود. کیفیت ورق فولاد مبارکه بالاتر از فولاد غرب و همچنین دارای سطح صاف تری است که باعث می شود قیمت قالب بتن ساخته شده با ورق فولاد مبارکه نسبت به قالب فلزی ساخته شده با ورق فولاد غرب بالاتر باشد.

کیفیت تسمه و اتصالات قالب از دیگر مواردی است که باید در نظر گرفته شود. تسمه نازکتر از استاندارد معمولی یا استفاده از تسمه ای که از ورق بی کیفیت تولید می شود می تواند در هنگام شکل دهی مشکل ایجاد کند. در صورتی که اتصالات قالب ضعیف باشد، در هنگام بتن ریزی نمی توانند فشار را تحمل کنند و باعث از کار افتادن قالب می شوند.

در ساخت قالب های بتن با کیفیت از سه نوع جوش نقطه ای، جوش قوس الکتریکی و جوش co2 برای تحمل فشارهای بالاتر استفاده می شود. در بسیاری از کارگاه های تولیدی، جوش CO2 حذف می شود، اما تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی قالب دارد. مزایای جوش CO2 به شرح زیر است:

استحکام و مقاومت فرمی بتن را به شدت افزایش می دهد

نفوذپذیری بالای آن عمق قطعه را پوشش می دهد

عدم تغییر شکل قطعه و عدم جدا شدن تسمه های جانبی در هنگام شکستن نقاط جوش

پس از جوشکاری نیازی به حذف بقایای زیادی نیست

سرعت جوشکاری بالا

و آخرین چیزی که بر کیفیت قالب بتن فلزی تأثیر می گذارد، رنگی است که برای رنگ آمیزی قالب استفاده می شود. می توان گفت که هر کارگاه تولیدی از رنگ متفاوتی استفاده می کند، اما این مورد به ظاهر کم اهمیت می تواند در زمان خشک شدن بتن، استفاده طولانی مدت از قالب ها و استفاده مجدد از قالب های بتن موثر باشد.

اکنون که ویژگی های قالب های بی کیفیت را می دانیم و می توانیم قالب های با کیفیت را از قالب های بی کیفیت موجود در بازار تشخیص دهیم، وقت آن است که با کارخانه هایی که قالب های بتنی با کیفیت تولید می کنند آشنا شویم.

نکات مهم برای شناخت قالب بتن درجه یک

قالب های با کیفیت را از کجا تولید می کنند؟

بررسی میدانی و دقیق قالب ها با توجه به لیست بالا و چند سوال از سازنده یکی از بهترین راه ها برای اطلاع از کیفیت قالب می باشد. اما مطمئن ترین راه خرید از یک گروه تولیدی قابل اعتماد و تلفیقی است که در طول چندین سال فعالیت خود به کیفیت شناخته شده است. گروه تولیدی بنیامین علیخانی یکی از بزرگترین و معتبرترین گروه های تولیدی در ایران است که علاوه بر تولید با کیفیت ترین قالب های بتن و پنکه سقفیکمترین هزینه قالب را در اختیار مشتری قرار داده است.

این مطلب یک آگهی است و خبرگزاری آنلاین درباره محتوای آن نظری ندارد.

دکمه بازگشت به بالا