عمومی

نوع نگرش به توسعه و مدیریت کشور توسط دولت باید تغییر یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

؟

به گزارش خبرنگار آنلاین علیرضا زاکانی ، بعدازظهر سه شنبه در مصاحبه تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر کشور به صورت درست و منطقی توسط دولت اداره نمی شود ، افزود: مردم و دولت وجود خواهند داشت بر اساس کلمات و آگهی ها نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید جلوه ای از آزادی ، عدالت و استقلال باشد تا یک ایران پیشرفته در جهان بدرخشد ، افزود: دولت من مسیری را دنبال می کند که می تواند منجر به خلاقیت ، عدالت ، توسعه ، تحقق افتخارات شود. و به درجه بالایی از آزادی دست یافت.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اظهارات وزیر اسبق راه و شهرسازی در مورد مسکن آنلاین اظهار داشت: این اظهارات مردم را دلسرد و نسبت به آینده کشور بی تفاوت می کند ، قطعی نیست که دولت به خواب رفته است. او او را از خواب بیدار کرد.

کشور نباید در یک بعد اداره شود

زاکانی با تأکید بر اینکه نباید کشور را به صورت یک بعدی اداره کرد و نگاه کاریکاتوری به آن داد ، گفت: باید سازگاری در کشور شکل بگیرد و رویکرد اقتصاد و مدیریت فوری شود. در این فوریت ، جهش در تولید را در اولویت قرار خواهیم داد و امنیت مشکل بیکاری و مسکن چیزی است که با جهش تولید برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین گام تولید باید در مسیر صلاحیت باشد ، افزود: اینکه برخی تصور می کنند می توانند از طرف مردم تصمیم بگیرند اشتباه است ؛ مبارزه با اینرسی و ضعف های بدنه دولت باید جدی گرفته شود .

کاندیدای سیزدهم ریاست جمهوری مبارزه قاطع با فساد و بوروکراسی را از نیازهای توسعه دانست و گفت: ریشه فساد باید خشک شود. اجازه نمی دهم مردم از حقوق خود محروم شوند و در این زمینه تاکنون به مردم و خداوند افتخار می کنم.

زاکانی با بیان اینکه دولت وی به شکلی شفاف توسط قانون شبکه های مجازی و دولت الکترونیکی اداره خواهد شد ، افزود: دولت باید به مردم اعتماد کند. دولت باید به مردم نیاز داشته باشد و نظارت رئیس جمهور باید طبیعی تلقی شود. در ساختن نهاد جدید ، مقامات باید در برابر معترضین پاسخگو باشند و قانون اساسی در این زمینه اجرا شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه هزینه های بودجه در مناطق و استانها تخصصی نیست و از قبل تعیین تکلیف می شود ، گفت: باید ساماندهی جدیدی در استانها تشکیل شود. صلاحیت های ویژه ای را برای شهرها و استفاده از نخبگان فراهم کنید.

بخشی از مالیات باید صرف توسعه همان منطقه شود

زاکانی با تأکید بر لزوم نظارت بر رئیس جمهور ، ادامه داد: پارلمان رئیس امور است و باید در دولت من در تعامل با پارلمان شاهد رشد سریع کشور باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم برخی مناطق روی نفت نشسته اند اما از محرومیت رنج می برند ، ادامه داد: معتقدم حتی باید بخشی از مالیات هر منطقه برای توسعه این منطقه هزینه شود.

“متأسفانه ، علی رغم وجود اسلام و تمدن برای هزاران سال از اقوام و مذاهب ، جوانان و نیروی کار متخصص ، با بی احتیاطی از وضعیت موجود ، یعنی فقر ، فساد ، تبعیض و محاسبه آن برای کشور.

زاکانی با اشاره به افتخار خود به ترک ها و کرد زبانان ارومیه گفت: من افتخار می کنم که در کنار شهید باکری جنگیدم ؛ این شهید بزرگوار چهره واقعی یک ولی امر بود.

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان به مبارزه و ایستادگی در برابر ظلم افتخار می کنند ، افزود: آذربایجان غربی از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری ، کشاورزی ، معدن و زیرساخت نرم افزار سخت افزاری برخوردار است که برای توسعه منطقه باید از بین برود. “

فروش مواد معدنی خام به آذربایجان غربی آسیب جدی رسانده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تخریب مراتع ، بهره وری کم آب و بی توجهی نیروهای متخصص آذربایجان غربی را از مشکلات مهم این منطقه دانست و گفت: چرا نیروهای متخصص این منطقه به استانهای دیگر مهاجرت می کنند ، این استان دارای درجه مواد معدنی فقط 6 مکان است ، اما فروش مواد اولیه خسارت جدی وارد کرده است.

زاکانی در مورد دریاچه ارومیه نیز گفت: حفاظت از محیط زیست یک ضرورت انکارناپذیر است ؛ در یک مقطع فشار زیادی بر دریاچه ارومیه وارد شد و اقدامات انجام شده باید تشدید شود زیرا معتقدیم کافی نیست.

وی اقدام ادیان مختلف را فرصتی برای توسعه ایران اسلامی دانست و افزود: برادران اهل سنت و شیعه نماد همبستگی و وحدت هستند؛ طبیعتاً انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی نیست اما اسلامی است و از لحاظ ظاهری محدود نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید غفلت از برادران اهل سنت جبران شود ، گفت: چرا اهل سنت باید نگران پخش اذان از شبکه تلویزیونی باشند؟ ما اعتقاد داریم این حق آنها است که از شایسته سالاری برخوردار شوند. توجه به توانایی اقوام در برقراری ارتباط با کشورهای همسایه یک فرصت تاریخی است. ارتباط با منطقه قفقاز و ترکیه و بهره مندی از قبایل در این زمینه باید به یک فرصت جدی تبدیل شود.

دکمه بازگشت به بالا