علمی و پزشکی

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیط تور گردشگری گفت: دادگاه برای نوروز امسال بسیار شتابزده است ، ما به یک ویروس متقلب ، تهاجمی و خطرناک. دستورالعمل ها را دنبال کنید و همکاری مردم را مدیریت کنید اما ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نمکی ادامه داد: مردم طی یک سال گذشته فشار و خستگی زیادی را تحمل کرده اند ، اما نوروز امسال فرصتی نیست که بتوانیم از این ویروس شیطانی فاصله بگیریم یا فکر کنیم این ویروس از ما بسیار دور است ؛ این نوروز 1400 ویروس با ما است و امسال احتمالاً بیشتر بر ما تأثیر می گذارد.

وزیر بهداشت در مورد آغاز فروش مقدماتی بلیط تورهای نوروز اظهار داشت: عزیزانی که بلیط می فروشند و بلیط می خرند. بدانید که آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند ، ما که متولی نظام سلامت هستیم و می توانیم افق هایی را کمی دورتر ببینیم ، اگر پروتکل را زیر پا نگذاشتیم و مورد احترام قرار نگیریم ، آرامش نوروز امسال را نمی بینیم ؛ شاید اسفند را به خوبی مدیریت کردیم و بهار آرامی داشتیم ، اما اکنون چنین پیش بینی ای نداریم.

نمکی اظهار داشت: این بیماری به خوزستان سرایت نکرد و سایر استانها نیز تحت تأثیر قرار گرفتند و با توجه به رفتار ویروس کرونا ، به ویژه سویه جهش یافته آن. امیدوارم مردم در این شرایط کمترین دردسر را داشته باشند و بدانند که شرایط طبیعی نیست ، امسال نوروز برای ایران و هرجای دنیا اصلا خبری نیست که بتوانیم سفر کنیم ، تور برویم و دور هم جمع شویم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی گفت: در مورد تورهای خارجی باید بگویم که مردم باید بدانند که اکنون در اروپا با شیوع بیماری بسیار سختگیر هستند و هند ، که نه به سختی کشورهای اروپایی و منطقه. آیا آنها عاقل هستند و از رفتار ویروس جدید مهاجم اطلاع دارند ؛ آنها می دانند که ویروس جدید به هیچ وجه قابل شوخی نیست و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، صبور باشند و لذت ببرند پدیده های غیرشهری بین شهری.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز سفر و پیش فروش بلیط های نوروزی به کسی را تأیید نکردیم ، گفت: “اگر کسی خطی از من ، وزیر ، پیدا کند که این اقدامات را می توان اعلام کرد ، ما آن را اعلام خواهیم کرد. “ما گفته بودیم که از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، ما ویروس شطرنج بازی می کردیم و لحظه به لحظه تصمیم می گرفتیم و گفته بودیم که برای چند هفته نمی توانیم تصمیم بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا