استان ها

نمازجمعه فردا در شهرستان های سفید کهگیلویه و بویراحمد برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری آنلاین یاسوج ، حجت الاسلام صفدار پناهی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه استانی دنا ، با اشاره به همکاری علما و روحانیت و تعطیلی مساجد و مساجد برای مبارزه با ویروس تاج اظهار داشت: ما روزهای جمعه نماز و مساجد و مساجد را تعطیل کرد تا اوضاع دوباره عادی شود.

رئیس سیاست گذاری کهگیلویه و بویراحمد برای ائمه جمعه با اشاره به دستورالعمل های وزارت بهداشت و اعلام مناطق سفید استان ، اظهار داشت: به غیر از سه شهر بزرگ کهگیلویه و بویراحمد ، مناطق سفید دیگر اعلام شده است و ما می توانیم نماز را در روز جمعه برگزار کنیم. ” احتیاطی وجود دارد که نماز جمعه این هفته (7 اردیبهشت) در شهرهای سفید استان برگزار نمی شود و فقط در مناطق قلعه رئیسی ، دیشموک و سرفاریاب در مناطق استوایی و در مارگون و چیتاب در مناطق سردتر

وی افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی به عنوان فرمانده این جنگ از نحوه برگزاری نماز جمعه در مناطق راضی باشد ، از هفته آینده نماز در شهرهای سفید برگزار می شود اما اگر مشکلی وجود داشته باشد در مناطقی که نماز برگزار می شود ، دوباره بسته می شوند. ” .

این مقام مسئول به اقدامات انجام شده برای برگزاری نماز در روز جمعه اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط ، ما نمی توانیم از مردم بخواهیم تا آنجا که ممکن است حضور یابند ، بنابراین توصیه می کنیم گروه های سنی بالای 65 سال و افراد دارای بیماریهای اساسی برای سلامتی خود و سلامتی دیگران به مساجد نمی آیند. ” درست جلوی مساجد کنترل می شود و مردم یادآوری می شوند. ما از مردم می خواهیم سلامتی و سلامتی دیگران را که اجباری است ، برای نمازهای مستحب به خطر نبرند.

پناهی همچنین به کسانی که واجد شرایط حضور در مساجد هستند توصیه کرد. اول و مهمتر از همه ، افرادی با ماسک ، دستکش ، تشک و تمبرهای شخصی ، نایلون و وضو باید به مساجد بیایند ، زیرا سرویسهای بهداشتی مساجد بسته است. در هنگام خطبه ها می توانند در فاصله 3 و 4 متر از یکدیگر بنشینند ، در حالی که ما از ائمه جمعه خواسته ایم که خطبه ها را تمدید ننمایند و طی 20 دقیقه آنها را تکمیل کنند.

با توجه به نحوه برگزاری نماز جمعه ، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: با توجه به شرایط بیماری تاج ، فاصله بین آنلاین و شخص قبلی باید نیم متر و یک پله بین آن باشد. چپ و راست ” نمازگزار باشید.

وی گفت: ما به ائمه جمعه یادآوری کردیم که خیلی سریع نماز بخوانند و حداکثر وظایف نماز را تکرار کنند ، زمان نماز جمعه و نماز عصر باید 5 تا 7 دقیقه باشد و آواز و شعارهای بین نماز باید برداشته شود و تا بعد از نماز عصر موکول شود. “

سرانجام ، وی در پاسخ به نقش علما و روحانیت در بیماری کرونا گفت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ، با ایثارگری مردم ، جنگ هشت ساله به یک دانشگاه دست بشر تبدیل شده است. مجاهدین یک دانشگاه انسانی ساخته دیگر خواهند دید.

48

دکمه بازگشت به بالا