اجتماعی

شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

تعداد قربانیان تاج در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

باراناخبر / کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تعداد قربانیان تاجگذاری در کهگیلویه و بویراحمد به 403 نفر خبر داد و گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته سه استان بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر. پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون 165 بیمار در بیمارستان های کرونا استان بستری هستند که از این تعداد 74 بیمار بیمار فانی هستند و 19 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهار داشت: تعداد بیماران ویروس کرونا بهبود یافته در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 21 هزار و 466 نفر گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: از 399 نمونه پاسخ دریافتی از آزمایشگاه سلول های مولکولی یاسوج ، که شامل PCR و آزمایشات سریع بود ، حدود 32٪ نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد ، گچساران بود. ، کهگیلویه ، لنده و دنا. آن ها هستند
یزدان پناه اظهار داشت: در طول 11 ماه فوران تاج ، افراد با رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی در کنترل بیماری داشته اند و از این پس تنها با همکاری مردم بیماری کنترل می شود.
وی ادامه داد: تمام شهرهای استان های همجوار (فارس ، اصفهان و خوزستان) به رنگ زرد هستند اما شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه به رنگ نارنجی باقی مانده اند و به دلیل افزایش تجمعات امید تغییر وضعیت از نارنجی به آن است زرد کمرنگ شده است. این است
به گزارش باراناخبر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأکید کرد: متأسفانه عادی سازی بیماری ، کاهش بهداشت در برخی افراد و افزایش ازدحام از عوامل خطر افزایش شیوع بیماری در استان است که شهروندان را ملزم می کند که “آنها بدون ماسک به جایی نمی روند ، مگر در خانه.” برای کاهش شیوع و مرگ و میر این ویروس در حال توسعه و خطرناک از بیرون نروید ، از نظر جسمی فاصله داشته باشید و از مکانهای پر خطر خودداری کنید.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا