علمی و پزشکی

نسخه‌نویسی الکترونیک، زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

بر اساس گزارش شفاف، بهرام عین‌اللهی در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش‌های بیمارستان شهید رجایی تهران، با اشاره به پیشرفت‌های دنیای فناوری اطلاعات و حوزه نرم‌افزارهای هوشمند. در دنیا تاکید کرد: در حالی که دنیا در حال گذار نرم افزاری است و ابزارها و تکنیک های جدید در این زمینه لحظه به لحظه وارد بازار می شود، دانشگاه های ما باید از همه ظرفیت های فناوری خود استفاده کرده و آنها را به روز کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروزه مگا کامپیوتر و هوش مصنوعی در دنیا پیشرفت زیادی کرده است و باید در این زمینه نوآور باشیم تا خدمات نظام سلامت با حداکثر سرعت و سرعت به مردم ارائه شود. با یک مدل دسترسی منصفانه و هوشمند».

آنارشیسم اطلاعاتی ممنوع است

وی یکی از شاخص‌های ارزیابی روسای دانشگاه‌ها را پیشرفت در فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: حرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات باید یکپارچه و هم‌افزون باشد و همه دانشگاه‌ها به‌ویژه علوم پزشکی در مجموع رویکردی منسجم داشته باشند. هماهنگی با وزارت بهداشت به عبارت دیگر باید به سمت ایجاد یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه در کشور حرکت کنیم. بنابراین باید به آنارشیسم اطلاعات پایان داده شود و همگنی و هماهنگی در حوزه فناوری اطلاعات حاکم شود.

عین اللهی به نقش فناوری اطلاعات در حوزه نظارت و ارزیابی اشاره کرد و گفت: به راحتی می توان با نرم افزارهای پیشرفته نظارت و ارزیابی را هوشمند کرد.

نسخه های الکترونیکی، مبنایی برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی نشان داد که می توان هزینه ها را کاهش داد و بهره وری را افزایش داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم هوشمندسازی درمان تاکید کرد و گفت: در بحث هوشمندسازی سیستم های حوزه درمان باید دقت ویژه ای شود. زیرا هوش از بسیاری از خطاهای پزشکی نیز جلوگیری می کند.

وی با توجه به اهمیت یکپارچگی اطلاعات خاطرنشان کرد: اولین شرط موفقیت یک تحقیق جامع بودن، صحت، صحت و به روز بودن اطلاعات و داده ها است و در دسترس بودن این اطلاعات باعث ارتقای کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری می شود. ساخت در نظام سلامت

عین اللهی همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به گستردگی و حجم کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت، برای حمایت از طرح های خوب در این زمینه، جشنواره سالانه فارابی، خوارزمی و رازی و همچنین پژوهش، طرح و برنامه برگزار شود. بهترین برنامه ها در زمینه فناوری اطلاعات سپاسگزار باشید

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالگرد حمله جنایتکارانه ناوگان متجاوز آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب های خلیج فارس، گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر بیشتر بزرگ را خلق کرده اند. آنهایی که تراژدی تاریخی و نشان داد که حتی کودکان و زنان بیگناه هم رحم نمی کنند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی دروغی بیش نیست، خاطرنشان کرد: ایران مانند سایر کشورهای جهان دو سال و چند ماه با کرونا مبارزه کرد و مدعیان حقوق بشر، ملت ایران را از دارو محروم کردند. و تجهیزات در این شرایط محروم گفتند داروها و تجهیزات تحریم نیستند. اما بانکی وجود نداشت که از طریق آن دارو و تجهیزات بخریم و پول بدهیم.

دکمه بازگشت به بالا