عمومی

نخبگان برای رفع چالش‌های اصفهان به میدان بیایند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید رضا مرتضوی عصر پنجشنبه در نشست صمیمانه با جمعی از نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: از نخبگان می خواهم در قالب کارگروه های مختلف تولید و صنعت، آب و محیط زیست به کمک ما بیایند. مسائل اجتماعی و زیرساختی.» روی زمین بیاورید.

وی افزود: دولت از یک سو باید از نخبگان حمایت کند که اولویت ماست و از سوی دیگر از نخبگان انتظار می رود با نگاه خردمندانه به رفع دغدغه های استان کمک کنند.

استاندار اصفهان گفت: دغدغه ما همیشه این بوده است که چرا در بسیاری از مسائل و چالش ها از ظرفیت های نخبگان و دانشگاهیان استفاده نمی شود و کمتر به موضوع چاره جویی از نخبگان توجه می شود.

مرتضوی با بیان اینکه میدان ندادن به نخبگان باعث شده از این ظرفیت علمی در کشور به خوبی استفاده نشود، گفت: قربانی اصلی دولتی است که برای این سرمایه گذاری ها هزینه کرده اما از ظرفیت های علمی آنها بهره ای نمی برد.

وی به لزوم تشکیل کارگروه ویژه با حضور نخبگان اشاره کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه می توان مشکلات کشور را روی میز نخبگان استان گذاشت. احسا و راهکاری اندیشید و یافت که بی شک از این امر برای افزایش وابستگی نخبگان به کشور و جامعه و ایجاد احساس مفیدتر برای جامعه استفاده خواهد کرد. و و هی اینکه انسان نتیجه تلاش خود را در رفاه و آسایش مردم ببیند و به دغدغه های جامعه بپردازد، کار شیرینی نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تجربه نشان داده که هر وقت نخبگان به میدان آمدند کارهای خوبی انجام شد و مشکلات کشور حل شد و برای جامعه نخبگان منافع اقتصادی به همراه داشت.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه های نخبگانی در حوزه محیط زیست، تجارت و مسکن راهکارهای عملیاتی معرفی و چالش های استان در این حوزه ها برطرف شود.

مراقب باشید اخبار منفی غرق نشوید

استاندار اصفهان در ادامه گفت: به گفته مدیران و کارشناسان رسانه، اخبار منفی در ایران 52 برابر بیشتر از سایر نقاط جهان دیده می شود و خبرهای خوب، خبرهای بد هستند. این خبر بد دست به دست هم می دهد مایل این نمایش ذهن ما را درگیر می کند تا در جوامعی که انتظار می رود هم افزایی و اجماع در مورد مسائل ظاهر شود، موضوعات مطرح شده به سمتی تغییر می کنند که انرژی جلسه را تحلیل می برد.

مرتضوی گفت: مراقب باشید اخباری که در بین ما منتشر می شود گمراه نشوید. در تاریخ آب اصفهان و اعداد آبان و آذر سال گذشته 76 درصد اخباری که در استان ما منتشر شد آه تو خارجی ها در مورد آب اصفهان اظهار نظر می کردند و تنها 24 درصد محتوا در اصفهان و ایران تولید می شد.

او گفت: «جامعه شناسان به کمک نیاز دارند تا بر افکار ما تأثیر بگذارند، وقتی که من با اخبار منفی بمباران می شوم. نامدار; اگر کسی مشکوک باشد که عملیات اطلاعاتی و امنیتی گسترده ای علیه کشورمان انجام می شود، شاهد حملاتی در فضای مجازی هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه داده ها و آمار مسائل آب و رانش زمین و میزان مهاجرت نخبگان در شدت آنچه در این جلسه مطرح شد، مشخص نیست: در موضوع آب اصفهان کارهای موثری انجام شده که عملی است. ما می خواهیم مشکل آب را حل کنیم اما کسانی هستند که نانشان در حل نکردن مشکل آب و حاشیه سازی است.

وی گفت: اجازه احداث صنایع جدید در اصفهان داده نمی شود، اما نمی توان جلوی صنایع موجود و طرح های توسعه آنها را گرفت. اینها دارایی های استان هستند، دو پروژه توسعه فولاد در حوزه ارزش افزوده در حال انجام است که در زمینه تولید مناسب ترین ورق ها کار می کند، در حالی که فولاد مبارکه کمترین رکورد مصرف آب را دارد و این برای ستایش شدن .

مرتضوی با بیان اینکه کشور و استان تجربه بسیار خوبی در زمینه صادرات تک محصولی دارند، گفت: پاکستان در چند ماه دومی از اصفهان درخواست افزایش داد تناژ تولیدات فولاد کراچی برای همکاری با این ایالت و اخیرا وزیر بهداشت پاکستان برای خرید تک محصولی در حوزه بهداشت به اصفهان آمده بود.

وی تصریح کرد: نخبگان عرصه تولید علم و فناوری اجازه ندهند عده ای با شعار این گوهر را به دست بگیرند و بذر ناامیدی را در نخبگان ما بکارند.

استاندار اصفهان گفت: نظرات و پیشنهادات نخبگان استان در موضوعات مختلف در جلسات آتی قابل تبدیل به پیشنهاد و مصوبه است و از این قشر حمایت خواهیم کرد.

حسین ربانی رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: هدف از این نشست صمیمی برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های نخبگان در اداره استان است.

وی ادامه داد: اگر با کمک نخبگان خوب برنامه ریزی کنید جوانان و راه حل های حل مسئله احسا و به شرطی که آینده خوبی برای کشور و استان داشته باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان تاکید کرد: هدف ما تشکیل مجموعه‌ای از کارگروه‌های تخصصی است که یک طرف آن نخبگان و طرف دیگر مدیران اجرایی و کارشناسان در زمینه‌های تخصصی باشند. احسا و برای حل مشکلات استان بحث و برنامه ریزی خواهد کرد

به گزارش خبرنگار آنلاین، استاندار اصفهان عصر پنجشنبه در نشستی صمیمانه با نخبگان برگزار و تعدادی از اساتید دانشگاه های اصفهان در این دیدار دغدغه های خود را مطرح کردند.

موضوع غرق شدن آب و زمین، مسائل اقتصادی و اجتماعی، مهاجرت نخبگان و نبود فضای کاری مناسب در دانشگاه ها از جمله دغدغه های این قشر در جلسه امروز بود.

دکمه بازگشت به بالا