اجتماعی

ناوگان آمبولانس‌های قم به سمت فرسودگی پیش می‌رود/ شبکه دوم بهداشت در قم راه‌اندازی می‌شود

باراناخبر/ قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ناوگان آمبولانس در قم رو به زوال است و باید بودجه لازم برای نوسازی این ناوگان تخصیص داده شود، همچنین برخی از بیمارستان های قم به دلیل قدمت و قدمت وضعیت خوبی ندارند. آنها و استهلاک بالای تجهیزات.

دکتر مهدی مصری صبح امروز در همایش خیرین و حامیان سلامت استان قم که در سالن امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی کومی برگزار شد، با اشاره به شعار سلامت در سال جاری گفت: در این سال ها شاهد افزایش بیماری‌های عفونی و غیرواگیر.» ما هستیم پس باید به ابعاد مختلف این موضوع توجه کنیم.

وی افزود: عدالت در توزیع منابع، رسیدگی به مناطق محروم و کاهش نابرابری ها در حوزه سلامت در دستور کار وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی قرار دارد.

وی گفت: ما باید به نقطه ای برسیم که بهداشت، درمان و همه جنبه هایی که در سلامت انسان دخیل است در نظر گرفته شود. ببینید و به مرحله اجرا بروید.

وی ادامه داد: در طرح آزمایشی سرطان در نظر گرفته شده است و امیدواریم با رفع نقاط آسیب و ضعف به همه حوزه ها سرایت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برای رتبه بندی این دانشگاه و تلاش برای ایجاد زیرساخت های لازم برای رسیدن به تیپ دوم گفت: افزایش رتبه باعث افزایش بودجه می شود که در نهایت رضایت مردم را به همراه خواهد داشت. .

وی تاکید کرد: به دنبال توسعه رشته های آموزشی این دانشگاه هستیم و این امر با نیازهای استان مرتبط خواهد بود.

مصری با اشاره به منابع متعدد تاسیس دانشکده داروسازی گفت: در عین حال با توجه به بودجه کمتر می توانیم یک دانشکده داروسازی سنتی در قم داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حوزه تحقیقات علمی، زیرساخت های خوبی در قم ایجاد شده تا محصولاتی در سطح آزمایشگاهی داشته باشیم که پس از طی مراحل فنی- قانونی در سطح کشور قابل افشای باشد. .

وی با اشاره به شعار امسال تولید دانش بنیان و اشتغال زایی گفت: طرح هایی مبتنی بر کشاورزی دانش بنیان و عناصر خرد داریم که بر اساس نیازسنجی در استان اجرا می شود.

مصری در بخشی دیگر از سخنان خود به حوزه بهداشت، درمان و فوریت های پزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استان قم دارای سه شهرستان است که نیاز به شبکه بهداشت و درمان دارد. در این راستا زیرساخت های لازم را برای شهر جعفریه فراهم کرده ایم و به زودی شاهد راه اندازی شبکه بهداشت و درمان جعفریه خواهیم بود و سپس نوبت به شهرستان کهک می رسد اما با توجه به مشکل جمعیت و قوانین وزارت بهداشت امکان راه اندازی بیمارستان در این دو شهر را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه قم دارای شبکه بهداشت و درمان است، افزود: هدف ما ایجاد شبکه دوم در سال آینده با تمرکز بر یکی از مناطق محروم قم است.

وی به نقض قوانین سلامت در ایران اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته قوانین اجباری وجود دارد که باعث بهبود وضعیت سلامت شده است زیرا نه تنها با بحث های اقناعی نمی توان به همه اهداف در حوزه سلامت دست یافت.

این مصری با اشاره به عدم تمایل برخی افراد برای دریافت واکسن کرونا، گفت: با وجود اینکه طرح خانه به خانه را در قم اجرا کرده ایم، اما گروهی واکسینه نشده اند که این یکی از نقاط ضعف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به هماهنگی بین دستگاه های مختلف در حوزه سلامت جامعه بیشتر توجه کرد و گفت: همه دستگاه ها باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند در غیر این صورت نمی توان به نقطه مطلوب دست یافت. .

وی با بیان اینکه در استان قم 45 درمانگاه وجود دارد که تنها 13 درمانگاه فعال است، تاکید کرد: تعرفه های نامناسب، عدم اعتماد اجتماعی و نبود زیرساخت های اورژانس باعث شده از همه این ظرفیت ها استفاده نشود.

مصری افزود: ناوگان آمبولانس در قم رو به زوال است و باید بودجه لازم برای نوسازی این ناوگان تخصیص داده شود، همچنین برخی از بیمارستان های قم به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای تجهیزات وضعیت خوبی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با حمایت وزارت بهداشت و هماهنگی با مرکز مدیریت سمینار راه اندازی کلینیک دندانپزشکی در مرکز الهادی گفت: رایزنی هایی برای تامین تجهیزات برای تشخیص و درمان سرطان که امیدواریم به نتیجه برسد.»

وی تامین نیروی کار را در حوزه سلامت می داند و تاکید کرد: در زمینه تخت های بیمارستانی مشکلی نخواهیم داشت اما با کمبود تجهیزات بیمارستانی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا