اقتصادی

موتور اقتصاد آلمان از کار افتاد

اقتصاد آلمان در سه ماهه اول سال جاری ۲.۲ درصد بود.

در این گزارش خبری به نقل از اسوشیتدپرس آمار در آلمان در یک گزارش اعلام کرد که بزرگترین اقتصاد اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ در مقدار ۲.۲ درصد کمی که بود این بود که این رشد به دلیل رشد اقتصادی در آلمان در طول ۱۱ سال های اخیر محسوب می شود. همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز رشد اقتصادی منفی ۲.۳ درصد از اندازه گیری است. حتی اگر این مرکز ذکر دلایل کاهش رشد مناقصه شده است خودداری کرد اما به نظر می رسد مانند یک بخشی از این کاهش ، تحت تاثیر کاهش فعالیت واحدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و اعمال قرنطینه.

بر اساس سالانه نیز رشد اقتصادی آلمان در دوازده ماه منتهی به قدرت منفی ۱.۹ اندازه گیری است که ۲.۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته و ۰.۴ درصد کمتر از برآورد دولت است.

تا کالتروف., کارشناسان در مشکلات اقتصادی اروپا در موسسه ” آکسفورد اکونومیکس گفت:” عواقب ناشی از ویروس کرونا در زنجیره تامین جهانی احتمالا عملکرد منطقه یورو و آلمان نیز موثر خواهد بود.

دولت آلمان برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد در این کشور تا کنون ۷۵۰ میلیارد یورو در نظر گرفته شده و روند بازگشایی تدریجی کسب و کار از حزب از مناطق در این کشور آغاز شد.

اگر آلمان در مقایسه با دو اقتصاد دیگر اروپایی یعنی انگلستان و فرانسه وضعیت بهتر بود اما این کشور هنوز هم یکی از جدی درگیر با تاج در این قاره و دولت از مدارس و مغازه ها و باشگاه های ورزشی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری باقی خواهد ماند یک احتمال است.

تنها در ماه آوریل میزان سفارشات کارخانه ۱۵.۶ درصد و نرخ تولید صنعتی ۹.۲ ٪ در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است.

اولاف شولتس وزیر دارایی آلمان از در نظر گرفتن لایحه کاهش مالیات بر ۱۰۰ میلیارد یورو به منظور کمک به شرکت ها در این کشور است که خواهد شد.

در پایان این پیام

دکمه بازگشت به بالا