اقتصادی

بدترین عملکرد اقتصادی در اسپانیا و بلژیک را ثبت کنید

رشد اقتصادی اسپانیا در سه ماه نخست امسال 5.2 درصد منفی بوده است.

به گزارش رویترز ، در سه ماه اول امسال رشد اقتصادی اسپانیا 5.2 درصد منفی بود ، 0.8 درصد بیشتر از پیش بینی قبلی و بدترین عملکرد اقتصادی در تاریخ معاصر این کشور بود. بر اساس یک سال گذشته ، رشد اقتصادی در 12 ماه تا مارس با 4.1 درصد منفی اندازه گیری شد.

اسپانیا یکی از چهار مرکز اصلی درگیری با کرونا در اروپا است ، اما برداشته شدن محدودیت های کرونا در تصمیم دولت به تدریج هفته گذشته آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان این ماه برداشته شود.

دولت اسپانیا تاکنون حدود 200 میلیارد یورو اعتبار برای پشتیبانی از بخش های مختلف و کاهش تأثیر اقتصادی کرونا فراهم کرده است که معادل 10٪ کل اقتصاد کل کشور است.

رشد اقتصادی در یک کشور دیگر اروپایی ، بلژیک نیز منفی بود و در سه ماهه اول سال جاری به 3.9 درصد رسید ، که 1.2 درصد از پیش بینی قبلی و بدترین عملکرد اقتصادی از سال 1982 تاکنون کاهش یافته است. در بین بخشهای مختلف این بخش با رشد منفی 6.6 درصد ، بیشترین تأثیر را در ثبت این عملکرد داشته و پس از آن خدمات با رشد منفی 3.6 درصد است.

اقتصاد مکزیک از رشد منفی در سه ماهه اول سال جاری آغاز کرد و اقتصاد مکزیک را با رشد منفی 0.5٪ در سه ماهه آخر سال گذشته ترک کرد ، اکنون در سه ماه اول امسال با 1 ، 6٪ ، که بدترین عملکرد است. این کشور از سال 2009 تاکنون فصلی بوده است. در بین بخشهای مختلف ، بخش خدمات با رشد منفی 3/3 درصد بیشترین تأثیر را بر عملکرد داشته است ، پس از آن هزینه های دولت با رشد منفی 2/1 درصد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا