بین الملل

مهتدی در المیادین: ایران وارد مرحله جدید شد؛ محور مقاومت قوی‌تر خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین باراناخبر ، شبکه خبری المیادین همچنان به پخش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و در برنامه عصرانه خود میزبان “محمدعلی مهتدی” روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی بود.

در این برنامه ، مهتدی گفت که مردم با انتخابات فعلی در مرحله جدیدی وارد ایران شدند. مرحله ای که انسجام در آن شکل گرفت. انسجام بین رهبران ارشد ، ریاست جمهوری و پارلمان. اکنون بین سه قوه انسجام وجود دارد و این برای تصمیم گیری مهم و حل مشکلات داخلی و تنظیم روابط با جهان خارج از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. این انتخابات یک رویداد مهم است. دنیا منتظر نتیجه این انتخابات بود. بیش از 200 روزنامه نگار خارجی برای تهیه گزارش از این حادثه مهم به ایران آمدند.

مهتدی توضیح داد: امام خامنه ای ، رهبر انقلاب ، پیش از این در مورد گام دوم (چهل و دو سال) انقلاب صحبت کرده و بیانیه داده بودند. من فکر می کنم این انتخابات فصل مهمی در گام دوم انقلاب برای ساختن کشوری مبتنی بر عدالت و مبانی اسلامی و انقلابی بود.

مهتدی در پاسخ به سوال المیادین در مورد معنای دعوت نخست وزیر عراق از سید ابراهیم رئیسی برای سفر به ایران ، گفت علاوه بر روابط در هم تنیده دو کشور ، مسئله امنیت است. امنیت دو کشور در هم تنیده است. گفتگو در مورد بسیاری از مسائل بین دو کشور. چند ماه دیگر انتخابات در عراق برگزار می شود. آنچه در ایران و این انتخابات رخ داد ، عراق را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مهتدی همچنین در مورد آینده روابط ایران و کشورهای عربی خلیج فارس در دولت بعدی ایران صحبت کرد. “همه می دانند که ایالات متحده از منطقه خارج می شود.” اکنون از افغانستان و سپس عراق خارج می شود و مهمترین معادله در منطقه محور مقاومت است و در راس این محور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. رژیم های عربی که برخی از آنها سعی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارند به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی هستند اما پس از جنگ اخیر در غزه مشخص شد که رژیم صهیونیستی نمی تواند از خود حمایت کند ، پس چگونه است می خواهم از دیگران حمایت کنم از سوی دیگر ، ما شاهد بازگشت کشورهای عربی به دمشق پس از ترک دمشق هستیم. بنابراین ، محور مقاومت قوی تر خواهد شد. پیروزی ابراهیم رئیسی یک پیروزی برای همه حلقه های زنجیره مقاومت در منطقه است ، از لبنان گرفته تا یمن و سوریه و عراق.

در پایان ، مهتدی درباره کشورهای غربی و سیاست آنها در قبال دولت جدید ایران گفت ، من فکر می کنم در این مرحله ، ایالات متحده و غرب به دنبال تعامل با ایران هستند. آنها منتظر نتیجه این انتخابات بودند. آنها دیدند که تحریم ها و فشار حداکثر شکست خورد.

انتهای پیام / ص


دکمه بازگشت به بالا