فرهنگ و هنر

منتظری: رشد اعتبارات حوزه فرهنگ در 1401 در حد انتظار نیست

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تشریح بررسی جلسات کمیته متبوعش با نهادهای حوزه فرهنگ و ادب کشور در خصوص لایحه بودجه سال 1401، گفت: افزایش وام ها در حوزه فرهنگ آنطور که انتظار می رود نیست. تلاش می کنیم گام های موثرتری برداریم.

غلامرضا منتظری در گفت وگو با باراناخبر، در خصوص جلسات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان، چندین دستگاه و نهاد از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و … اسلام. دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان شرکت کردند.

وی افزود: در ابتدا هر یک از این دستگاه ها بر اساس بودجه گزارشی از عملکرد خود در سال 1400 ارائه کردند.

سپس اعتبارات لایحه بودجه 1401 با اعتبارات بودجه 1400 مقایسه شد و سپس انتظارات، مشکلات و چالش ها مطرح شد.

رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس تصریح کرد: نظر نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز بیان شد و در پایان اعضای کمیسیون سوالات خود را مطرح کردند. این فرآیندی است که همه نهادها و ارگان هایی را که در این دوره بررسی بودجه در کمیته حضور خواهند داشت، درگیر می کند.

منتظری ادامه داد: در جلسه امروز برنامه های سمینار کومی، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی بررسی می شود. بر اساس آنچه تاکنون بررسی شده، خروجی های جلسات نشان می دهد که رشد وام ها در حوزه فرهنگ آن طور که انتظار می رود نیست. با این حال در چند سطر گام برداشته شده و افزایش داشته است. چشم انداز کمیسیون تقویت این افزایش هاست. زیرا همانطور که می دانیم حوزه فرهنگ در تحولات اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی بسیار تاثیرگذار است. مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت فرهنگ تاکید دارند. در نتیجه تقویت این حوزه باید دنبال شود تا شاهد رشد بیشتر در این حوزه باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: با وجودی که همه ما به مشکلات و وضعیت حوزه بودجه واقف هستیم، اما انتظار تغییرات زیرساختی را نداریم تا انشاءالله دولت تغییر کند. ساختار بودجه اما وضعیت فعلی چندان رضایت بخش نیست.» به هر حال تلاش می کنیم موثرترین گام ها را برای حمایت از عرصه فرهنگ، ادب، هنر و فعالیت های دینی و قرآنی برداریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا