فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «محمد خراسانی زاده» را به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران منصوب کرد.

به گزارش باراناخبر، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمد خراسانی زاده آمده است:

نظر به شایستگی، تجارب گرانبها و روحیه انقلابی و دینی جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و استفاده شایسته از ظرفیت های فرهنگی در آن استان و با همفکری و توجه کامل به اهداف و شرح وظایف وزارتخانه و اداره کل به موارد ذیل توجه ویژه گردد. معیارهای. :

1- تدوین سند تحول و راهنمای فرهنگی، هنری و رسانه ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه بر ظرفیت های مختلف محلی و ملی برای تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان.

2- همکاری مستمر فرهنگی و ایجاد تعاملات مناسب با استاندار محترم، رئیس شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاه های دولتی و نهادهای انقلابی استان و تلاش برای هم افزایی موثر با ایشان.

3- تقویت و حمایت از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه های میانی، انجمن ها و نهادها و تشکل های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه.

4- گسترش فعالیت های موثر فرهنگی و پرورش استعدادها و تقویت عناصر فرهنگی، هنری و رسانه ای در مناطق و شهرستان های کمتر برخوردار استان.

5- تقویت جایگاه نظارتی و وظیفه مدیریت استان در اعطای مجوزهای مختلف با رویکرد ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به الزامات فرهنگی بومی استان و همچنین جایگاه تهران به عنوان پایتخت و فرهنگ ملی سکو.

6- توجه و برنامه ریزی برای تشکیل کادر، کشف استعدادها و تشکیل عناصر فرهنگی و هنری انقلابی و مدرسه ای در استان با استفاده از ظرفیت های مختلف آموزشی و پرورشی.

7- ایجاد هماهنگی و هم افزایی مؤثر بین واحدهای استانی سازمانها و نهادهای مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان.

8- ایجاد ارتباط خوب و صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان و تکریم آنان.

9- تقویت جایگاه اداره کل استان به عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و پویایی دبیرخانه و تقویت هویت واقعی و کارآمدی این شورا.

10- رعایت اولویت های ماهوی در برنامه های مختلف از جمله: تقویت روحیه عزت ملی و خودباوری، افزایش فضایل اخلاقی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، تحکیم نهاد خانواده و رشد جمعیت، ایجاد امید و نشاط فردی و اجتماعی. . و تعظیم شعائر اسلامی

11- همکاری کامل با معاونت های تخصصی و ادارات ستادی وزارت و تامین و اجرای سیاست ها و برنامه های ابلاغی آنها.

از خداوند متعال خواستارم که با یاری و حمایت امام بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای (زید عزه) با یاری همکاران محترم در اداره کل و فرصت خدمت موفق باشید. مردم فرهنگی آن کشور».

محمد خراسانی زاده متولد 1364 و دارای مدرک دکتری هنر اسلامی از دانشکده هنر دانشگاه شاهد است.

از سوابق علمی و اجرایی خراسانی زاده می توان به معاونت آموزشی و امور استان های سازمان سایبرنتیک سراج، دبیر و سخنگوی چهار نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، تدریس دروس هنری و دستورالعمل پایان نامه در شهید الزهرا (س) اشاره کرد. دانشگاه سوره و پارس. مدیریت هنر و رسانه در قالب وب سایت، نرم افزار رسانه، شبکه های اجتماعی، آموزش رسانه و فضای مجازی، مدیریت نشریات تخصصی در حوزه هنر و فضای مجازی، فعالیت در حوزه های مختلف هنری در حوزه شعر و ادبیات، طراحی گرافیک، طراحی صنعتی، صحنه های اجرا، نمایشنامه و …، نگارش 11 عنوان پژوهشی در حوزه هنری و رسانه و داوری مقالات و پایان نامه ها و جشنواره های هنری، کسب ده ها عنوان در جشنواره ها و مسابقات هنری و رسانه های دیجیتال و عضویت در شوراهای مختلف سیاست گذاری و مجموعه های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر.

احد جاودانی پیش از این در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سمت را برعهده داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا