اجتماعی

ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در ردیف‌های اختصاص‌یافته به حوزه‌ اجتماعی

سخنگوی کمیته امور اجتماعی مجمع گفت: دو برابر شدن وام ازدواج دختران زیر 23 سال و پسران زیر 26 سال ، افزایش سهم صندوق تأمین اجتماعی برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگی و اختصاص 500 میلیارد دلار بودجه برای حمایت از زنان بدسرپرست ، تصویب شده توسط کمیسیون. این یک حوزه اجتماعی بوده است.

علی بابایی کارنامی در گفت وگو با باراناخبر در خصوص جلسه امروز (یکشنبه ، 12 بهمن) کمیته اجتماعی مجلس ، اظهار داشت: اعضای کمیته اجتماعی که از اعضای کمیته تلفیق بودجه هستند ، در جلسه امروز گزارش بودجه را ارائه دادند.

سخنگوی کمیته اجتماعی مجمع گفت: “از جمله مصوبات کمیته ادغام در حوزه اجتماعی ، سهم صندوق بیمه اجتماعی برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگی به 1400 و پیگیری تخصیص 500 میلیارد حمایت افزایش می یابد. زنان بدسرپرست در بودجه سال گذشته 13 میلیارد دلار بوده است.

نماینده مردم ساری در مجلس همچنین در مورد وام ازدواج جوانان گفت: افزایش مبلغ وام ازدواج از 50 میلیون به 100 میلیون دلار برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 26 سال به منظور ترویج ازدواج جوانان و افزایش این وام برای زوج های دیگر تا 70 میلیون دلار یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق در زمینه اجتماعی بوده است.

بابایی کارنامی تأکید کرد: استخدام فرزندان ایثارگران و ایثارگران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بود. مبلغ این بار 270 میلیارد دلار تعیین شده است. همچنین پیگیری تحول در وضعیت فرزندان شهدا ، جانبازان و ایثارگران از دیگر اقدامات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بود که برای آن خط اعتباری ایجاد شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا