اجتماعی

ممنوعیت ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی

رهنمودهای هماهنگی برای مدیریت و مسئولیت سفرهای نوروز در شرایط کرونا در روز پنجشنبه (5 مارس) در جلسه رهبران کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، به ریاست رئیس جمهور دکتر ، بررسی شد. حسن روحانی.

به گزارش باراناخبر ، در چارچوب این دستورالعمل که توسط ستاد عملیاتی و با مشارکت کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا تهیه شده است ، پیش بینی می شود که کلیه رفت و آمد و سفر به شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع باشد.

همچنین به کمیته بهداشت دستور داده شد تا اقدامات لازم را برای بررسی پروتکل های بهداشتی مربوط به مسافرت ، اسکان ، مراکز تفریحی و محل های تجاری و نظارت دقیق بر اجرای این پروتکل ها انجام دهد.

ستاد عملیاتی ستاد ملی کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی نیز موظف به تغییر وضعیت احتمالی استانها در سفرهای استانی و هماهنگی با آژانس هایی از جمله پلیس ، وزارتخانه های میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برای کنترل ترافیک با آزمایش مثبت بودند. تاج. در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط متخلفان ، اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهید.

در همین راستا ، رئیس جمهور با اشاره به تجربیات به دست آمده در یک سال گذشته و همزمان با نوروز دوم که کشور از بیماری همه گیر کووید-همه گیر رنج می برد ، گفت: تعطیلات مرتبط با نوروز را با اجرای پروتکل ها حفظ کنید.

دکتر. روحانی تأکید کرد: اگرچه توصیه جدی کارشناسان ، فعالان و مسئولان بهداشتی کشور کمبود مسافرت های غیرضروری به ویژه برای افراد در معرض خطر و بسیاری از نگرانی ها در مورد شیوع بیماری به دلیل سفر به نوروز است اما می تواند مورد حمایت قرار گیرد وی در مسئولیت جامعه و مردم و حساسیت هایی که از نظر حفظ سلامتی وجود دارد ، امیدوار است که با پیروی از دستورالعمل ها ، امکان سفر به شهرهایی با شرایط آبی و زرد در ایام نوروز وجود داشته باشد.

رئیس جمهور از کمیته تبلیغات خواست ، با همکاری ستاد و کمیته بهداشت ، کلیه جزئیات دستورالعمل های مربوط به تعطیلات نوروز را در یک کار برنامه ریزی ، اطلاع رسانی و آگاهی به اطلاع ، اطلاع رسانی و آموزش دهد تا مردم این کار را نکنند. مجاز به جلوگیری از ترافیک در شهرهای دارای وضعیت چهار برابر نباید اشتباه گرفته شود و آنها می توانند با دقت برای خود برنامه ریزی کنند.

دکتر. روحانی همچنین به کمیسیون دستور داد با همکاری صدا و سیما و وزارتخانه های ارتباطات ، فرهنگ و ارشاد از تمام ظرفیت رسانه های کشور برای پخش برنامه های زنده مناسب برای تعطیلات نوروز از جمله نمایش فیلم ، نمایش فیلم و آنلاین استفاده کنند. کنسرت اطمینان حاصل کنید

رئیس جمهور با اشاره به نظرسنجی های مختلف گفت: “مقاومت ، صبر و استقامت مردم در سال گذشته در برابر فشارهای شدید اقتصادی در دوران تحریم ها و انفجار تاج قابل ستایش است و ما باید قدردان چنین افرادی باشیم.” در جامعه.

دکتر. روحانی گفت: “میزان فشارها توسط مقامات و دولت بر مردم قابل درک است و تمام تلاش های دولت برای حفظ سلامت از طریق کنترل پیامدهای اجتماعی و اقتصادی تاج در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی است و همیشه سعی کرده است تاثیری بر تعداد کمی داشته باشد. عوارض جانبی در زندگی مردم وجود دارد و تمام اقداماتی که در این زمینه انجام شده است به شدت ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود: همه دستگاهها در دولت و سایر نیروها باید هماهنگ و اقدامات منسجمی را برای كاهش فشارهای حاشیه ای یا غیرمرتبط انجام دهند و اجازه ندهند كه درگیری های جناحی یا سلیقه های فردی پیامدهای ناخواسته جنگ اقتصادی و تاجگذاری بر مردم را بدتر كند. آهسته

دکتر. روحانی پس از گزارش کمیته اقتصادی در مورد تصمیم ستاد ملی ضد کرونا برای ارائه سه سرویس عمومی با بالاترین تقاضای عمومی در چارچوب بستر دولت ادامه داد و وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان آژانس های برتر در اجرای این کار پیشرفت کردند. این قطعنامه دستگاه های مسئول را مجبور کرد تا سرعت پذیرش خود را بر روی بستر دولت سیار و اجرای قطعنامه دفتر مرکزی کرونا تسریع کنند و گروه های کاری مختلفی در این زمینه برای نظارت بر حسن اجرای این قطعنامه و اقدامات اجرایی تعیین شدند.

رئیس جمهور بر لزوم نظارت دقیق بر وضعیت ویروس کرونا و مداخلات مناسب تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا