علمی و پزشکی

ممنوعیت استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها

مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ممنوعیت استفاده از آزمایش سریع کووید -19 در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تشخیص پزشکی خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، دکتر سید محمدرضا یثربی ضمن بیان این موضوع ، گفت: استفاده از تست تاج سریع در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تشخیص پزشکی ممنوع است و در این مراکز باید از PCR استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با شروع سریع تجهیزات تشخیص بیماری کرونا در کشور ، این آزمایش فقط برای غربالگری در مراکز بهداشتی و مراکز بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و افراد به بیمارستان ها و آزمایشگاه های خصوصی و دولتی مراجعه نمی کنند.

یثربی تاکید کرد: با توجه به اینکه کاربرد مهم این آنالیز برای غربالگری بیماری عروق بیماری کرونا قلب است. به همین دلیل استفاده از آن در مراکز درمانی ضروری نیست و در صورت استفاده ، اخطارها و اقدامات قانونی توسط معاون درمان انجام می شود.

رئیس گروه معاونت آزمایشگاه های درمان با تأکید بر اینکه جواب این آزمایش طی 20 دقیقه مشخص می شود ، افزود: نتیجه منفی این تجزیه و تحلیل احتمال بیماری فعال را به طور کامل منتفی نمی کند ، این برای افراد علامت دار توصیه می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، یثربی اظهار داشت که برای انجام این آزمایش از یک نمونه حلق حلقی استفاده می شود. Covid-19 (ردیابی تماس) و بررسی بیماری های همه گیر مشکوک در جوامع کوچک از مهمترین کاربردهای این آزمایش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا