اجتماعی

افزایش بیماران بدحال کرونا و کمبود تخت ویژه / تبدیل بخش‌های CCU به ICU در برخی بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، گفت: وی با اشاره به وضعیت سخت مدیریت بیماری کرونا و به ویژه تخت های بیمارستانی ، گفت: بیمار به شدت بیمار است ؛ اما ما به سختی می توانیم یک تخت خالی پیدا کنیم ، به طوری که در برخی از بیمارستان ها مجبور شدیم بخش CCU را به ICU تبدیل کنیم تا مشکل کمبود تخت های ویژه در حال حاضر برطرف شود.

در مصاحبه با باراناخبر ، دکتر جلیل کوهپایه زاده وی گفت: متأسفانه علی رغم فعالیت بالای پرسنل درمان و ترخیص و بستری شدن موقت بیماران ، هنوز حجم پذیرش در بیمارستان بالا است. در همین حال ، روزانه بیش از 6000 نفر به مراکز سرپایی و کلینیک ها مراجعه می کنند تا به عنوان تزریق سرپایی درمان شوند و کلینیک های خصوصی نیز برای کاهش بار بیمارستان ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در بیمارستان ها در بخش مراقبت های ویژه است ، گفت: متاسفانه وضعیت بیمار وخیم است. اما ما به سختی می توانیم یک تخت خالی پیدا کنیم و از طرف دیگر ، بیماران غیر از بیماران مبتلا به کووید 19 نیز نیاز به تخت های ویژه دارند و آنها نیز دچار مشکل شدند. در برخی از بیمارستانها ، ما بخش CCU را به ICU تبدیل کرده ایم تا مشکل در حال حاضر حل شود ، اما این امر رزرو بیماران قلبی را نیز محدود می کند.

کوهپایه زاده ادامه داد: انشاءالله با افزایش واکسیناسیون همراه با رعایت پروتکل ها ، افراد پرخطر سریعتر ایمن می شوند.

وی درباره تعطیلی اخیر مدیریت کرونا تصریح کرد: موضوعات مختلفی مطرح شد که در کمیته های تخصصی کرونا مورد بحث قرار گرفت ، اما اگر از نظر علمی و پزشکی صحبت کنیم ، با یک هفته تعطیلی ، چرخش ویروس چندان کاهش نمی یابد و به 10 تا 15 روز می رسد. “ما به بسته شدن شدید برای کاهش زنجیره انتقال بیماری نیاز داریم. البته کنترل تجمعات در ادارات ، وسایل نقلیه و … همچنان م beثر خواهد بود ؛ اگرچه مقدار آن در محدوده مورد نظر ما نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا