عمومی

نیروگاه بندرعباس و ۳شرکت نفت فلات‌ قاره آلایندگی بالا دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حبیب مسیحی تازیانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک، افزود: در مجموع سال گذشته 27 واحد صنعتی آلاینده در استان شناسایی شد و امسال 17 صنعت آلاینده شناسایی شد. . تو

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: 37 دودکش و 38 صنعت از نظر آلودگی محیط زیست پایش شده است. در 9 ماهه امسال 38 مورد بازرسی در مراکز کنترل فنی انجام شد. 95 مورد را در صنعت خوداظهاری رصد کرده ایم.

330 مورد پایش صنایع داشته ایم که بر اساس آن 119 اخطار آلایندگی صادر شده است که از این تعداد 17 صنعت در فهرست آلاینده ها قرار دارند که پس از پایان بهمن ماه در سامانه متمرکز سازمان محیط زیست ثبت می شود. ، سعید مسیحی. . در سال 1378 حدود 27 صنعت آلاینده داشتیم که بر اساس مقررات قانونی جرایم مالیاتی تعیین و اخذ شد که طبق قانون باید به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: صنایعی مانند فلات سیری، قشم و لاوان و نیروگاه توانیر از جمله صنایعی هستند که سال هاست در فهرست صنایع آلاینده ما قرار دارند. توانسته ایم میزان گاز (سوخت پاک) نیروگاه را به 4 میلیون مترمکعب برسانیم و این میزان باید به 6 میلیون مترمکعب برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به اینکه هیچ نیروگاهی مجوز زیست محیطی برای استفاده از سوخت به عنوان سوخت ندارد، گفت: نفت آلاینده هایی مانند دود کربن، فلزات سنگین، گوگرد و.

مسیحی افزود: در 9 ماهه اول سال 1400 تعداد روزهای پاک استان 16 روز، روزهای قابل قبول 218 روز، روزهای ناسالم برای افراد حساس 39 روز، روزهای بسیار ناسالم 3 روز و روزهای بسیار ناسالم 3 روز بوده است. ما انجام دادیم. روزهای خطرناکی نداشته باشیم صدا و سیما موظف است در روزهای ناسالم وضعیت را گزارش کند، بسیار ناسالم و خطرناک است.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری مواد قانونی پیشگیری از گرد و غبار، در 500 هکتار از اراضی جاسک نهال کاشتیم که به منابع طبیعی واگذار می شود. شرق هرمزگان مدام درگیر آلودگی گرد و غبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در قشم استان احداث شده و در مجموع نیروگاه های خورشیدی حدود 17 میلیون کیلووات ساعت برق در شبکه برق استان وارد کرده اند.

مسیحی گفت: ما موظف به نمونه برداری و رصد تصادفی جایگاه های نفت و گاز هستیم. 20 نمونه و 8 نمونه از صنایع گرفته شد.

وی گفت: 4 ایستگاه سنجش ریزگردها در استان داریم و یک ایستگاه در بندرلنگه تا بهمن ماه امسال وارد سامانه پایش آنلاین می شود. امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک ایستگاه هایی را به تمام شهرها اضافه کنیم.

دکمه بازگشت به بالا