اقتصادی

مسافران پروازهای خارجی بخوانند – باراناخبر

هر کشوری قوانینی برای ورود و خروج کالا دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. صادرات برخی کالاها از ایران یا به طور کلی ممنوع است یا فقط تا حدی قابل صادرات است. گاهی اوقات افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، به دلیل بی اطلاعی از این قوانین، در فرودگاه و هنگام خروج دچار مشکل می شوند. در ادامه به بررسی جزییات کالاهایی می پردازیم که به طور مطلق یا جزئی خروج مسافر از آن ها ممنوع است.

به گزارش باراناخبر، «اقتصادآنلاین» در ادامه نوشت: برخی از کالاهایی که امکان صادرات از کشور وجود ندارد، ممکن است استفاده یا همراهی با آنها مرسوم نباشد، اما به هر حال نباید این موارد را برای روز در نظر داشته باشید:

1. تا 125 گرم خاویار با مجوز ماهیگیری برای هر مسافر مجاز است

2. خروج فرش دستباف تا 20 متر مربع مجاز است. اما ارسال فرش دستباف در هر اندازه ای به عراق، عربستان و سوریه ممنوع است.

برداشت ارز، اسناد بانکی و نامه های بی نام برای هر مسافر تا سقف 5000 یورو در مجموع یا معادل آن به ارزهای دیگر مجاز است و مازاد بر آن باید توسط گمرک و تشریفات مربوطه با مجوز بانکی اعلام شود.

برداشتن زیورآلات شخصی همراه مسافر شامل انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین حداکثر تا سقف 150 گرم مجاز می باشد. خروج از کشور با هرگونه سکه طلا ممنوع است.

5. صادرات کالای ایرانی به هر ترتیبی مجاز است مشروط بر اینکه تجاری نباشد ولی فروشی نباشد.

6. صادرات ظروف و مصنوعات نقره به استثنای جواهرات توسط مسافر حداکثر تا سقف 3 کیلوگرم مجاز است. مشروط بر اینکه این ظروف جزو آثار تاریخی و فرهنگی محسوب نشوند.

7. خروج وسایل یا تجهیزات حرفه ای همراه مسافر به منظور استرداد کالا منوط به اعلام قبلی و تایید گمرک می باشد.

8. برای هر مسافر تا 100 گرم زعفران مجاز است.

9. ممنوعیت مشروبات الکلی، قمار، سلاح گرم، مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، نشریات، عکس، فیلم، عکس و هر کالایی که مغایر با ارزش های دینی و ملی کشور باشد، هر گونه نوشته مغایر با مقامات رسمی کشور. دین کشور کشور یا مخل نظم و امور عمومی و امور ملی، عتیقه جات و کلیه کالاهایی که جنبه میراث فرهنگی دارند و سایر کالاهایی که قانوناً ممنوع هستند، عموماً ممنوع هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا