علمی و پزشکی

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی تولید فضا در حمایت از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان فرود مریخ نورد مقاومت ناسا در مریخ گفت: سومین مأموریت کاروان مریخ نورد مریخ امسال قرار است در آخرین ساعات فردا ، پنجشنبه ، 20 فوریه بر روی این سیاره فرود آید.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر از امارات متحده عربی با کاوشگر Mysbar al-Amal (امید) به مریخ بود و مأموریت دوم از چین با فضانورد تیان وان 1 بود که پس از هفت ماه در کره زمین گذشته با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت.

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه کاربردی سازمان ملل (SGAC) گفت: مأموریت مارس 2020 ، Perseverance Rover ، در ماه مارس در 9 اوت آغاز می شود. تمام شد این فضانورد هلی کوپتری به نام wit برای سیاره سرخ با خود حمل می کند.

وی ادامه داد: این هلی کوپتر با وزنی کمتر از دو کیلوگرم از یک سیستم جهت مخالف با دو تیغه استفاده می کند که در جو با غلظت یک درصد جو زمین ، امکان صعود اولین هلی کوپتر به “ناسا” را فراهم می کند. و به این سیاره پرواز کنید. “

جعفری افزود: قبل از اینکه غواص مقاومت بخواهد فعالیت های علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در داخل دهانه Jezero فرود آید.

دبیر اجرایی خاورمیانه شورای مشاوره تولید فضایی در حمایت از اجرای فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانوردان از این آزمایش هولناک وجود ندارد.” در طول این سال ها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که بر سطح مریخ فرود آمده اند ، با موفقیت فرود آمده اند.

جعفری افزود: این رقم ناامید کننده در دهه های نخست عصر فضا به شکستگی های بسیاری تبدیل شده بود. با این حال ، با توجه به ماموریت های موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بوده است.

وی افزود: صحنه ای که فردا عصر پنجشنبه (به وقت ایران) به صورت زنده در اتاق کنترل مأموریت مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه زندگی ناسا (JPL) مشاهده می شود ، کاوشگر در حال نزدیک شدن به سیاره سرخ است و در حال ورود به جو است. و فرود آن شما را بی نفس می کند.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضایی در حمایت از اجرای فضایی ملل در ایالات متحده گفت: “مهم است که توجه داشته باشید که فضانورد مارس 2020 می تواند بدون تماس با زمین با خیال راحت بر روی مریخ فرود آید. SGAC) از سازگاری دستورالعملهای فرود از قبل برنامه ریزی شده برخوردار است و مانند وسایل نقلیه خودران بر روی زمین با استفاده از مجموعه ای از سنسورها که داده ها را به الگوریتم های تصویری خودرو می رساند حرکت می کند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا