ورزشی

فضانوردان ناسا و JAXA راهپیمایی فضایی را آغاز کردند

برای ارتقای نیروگاه ایستگاه فضایی؛

فضانورد ناسا و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن یک راهپیمایی فضایی را روز (۲۰ ژانویه) در ساعت ۸:۱۴ صبح به وقت شرقی آغاز کردند تا نصب دو سکوی نصب را به عنوان بخشی از افزایش آرایه خورشیدی برنامه ریزی شده در سمت راست زمین انجام دهند.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از وبگاه (سای تک دیلی)، نیکول مان، فضانورد ناسا و کویچی واکاتا، فضانورد آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) یک راهپیمایی فضایی را امروز (۲۰ ژانویه) در ساعت ۸:۱۴ صبح به وقت شرقی آغاز کردند تا نصب دو سکوی نصب را به عنوان بخشی از افزایش آرایه خورشیدی برنامه ریزی شده در سمت راست زمین انجام دهند. خرپا ایستگاه فضایی این دو، نصب یک پلت فرم نصب بر روی کانال برق ۱B را که در یک پیاده روی فضایی قبلی آغاز شده بود، تکمیل می‌کنند و شروع به نصب سکوی نصب در کانال برق ۱A می‌کنند.

فضانوردان ناسا و JAXA راهپیمایی فضایی را آغاز کردند
مهندسان پرواز اکسپدیشن ۶۸ نیکول مان و کویچی واکاتا با یک واحد تحرک خارج از خودرو (EMU) که ​​به عنوان لباس فضایی نیز شناخته می‌شود در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ عکس می‌گیرند. منبع: ناسا

این نصب بخشی از مجموعه‌ای از پیاده روی‌های فضایی برای تقویت کانال‌های برق ایستگاه فضایی بین المللی با آرایه‌های خورشیدی جدید ایستگاه فضایی بین المللی (iROSAs) است. چهار iROSA تا کنون نصب شده است و دو دستگاه دیگر در آینده بر روی سکو‌های نصب شده در این پیاده روی فضایی نصب خواهند شد.

مان، که به عنوان خدمه خارج از خودروی ۲ (EV ۲) تعیین شده است، کت و شلواری بدون علامت به تن دارد. واکاتا، که به عنوان خدمه خارج از خودرو ۱ (EV ۱) تعیین شده است، کت و شلواری با راه راه‌های قرمز پوشیده است. پوشش این راهپیمایی فضایی در تلویزیون ناسا، اپلیکیشن ناسا و وب سایت آژانس ادامه دارد.

نیکول مان و کویچی واکاتا در ۶ اکتبر ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از ماموریت SpaceX Crew-۵ که در ۵ اکتبر پرتاب شد، وارد ایستگاه شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا