عمومی

مروری بر پنج جمله جنجالی و بدموقع مهدی طارمی

در حالی که به نظر می رسید سرمربی تیم ملی حرف بدی نزده است، طارمی ترجیح داد به این بهانه اختلافاتش با او را دوباره کشف کند. اما ای کاش بین مسابقات مقدماتی جام جهانی چنین جنجال و خصومت بیهوده ای رخ نمی داد. اما این اولین باری نیست که طارمی با اظهارنظرهای نسنجیده، نادرست یا حداقل نامناسب و زودهنگام جنجال به پا می کند.

به گزارش باراناخبر، این روزنامه شهرنشین وی نوشت: «انتشار یک پست عجیب و زودرس در توئیتر توسط مهدی طارمی جنجال عجیبی در فضای فوتبال ایران ایجاد کرد. مهاجم ایرانی پورتو در توییتر خود نسبت به مصاحبه اخیر دراگان اسکوچیچ درباره ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی واکنش منفی نوشت. در حالی که به نظر می رسید سرمربی تیم ملی حرف بدی نزده است، طارمی ترجیح داد به این بهانه اختلافاتش با او را دوباره کشف کند. اما ای کاش بین مسابقات مقدماتی جام جهانی چنین جنجال و خصومت بیهوده ای رخ نمی داد. اما این اولین باری نیست که طارمی با اظهارنظرهای نسنجیده، نادرست یا حداقل نامناسب و زودهنگام جنجال به پا می کند.

من از پرسپولیس بزرگترم

این جمله خیلی دیرتر مورد انتقاد قرار گرفت و هنوز هم بسیاری از آن برای تمسخر تارمین استفاده می کنند. موضوع مربوط به لیگ پانزدهم است. زمانی که بازیکنان پرسپولیس در اعتراض به مسائل مالی دست به اعتصاب زدند. خبرنگاران برای تهیه گزارش به میدان رفته اند اما مهدی طارمی مانع این کار شده است. نمایندگان رسانه ها اعتراض کردند و گفتند بزرگان باشگاه باید در این مورد اظهار نظر کنند ، اما طارمی گفت: “من بزرگترین تیم خودم هستم.” با این حال او تازه دومین فصل حضورش در پرسپولیس را تمام می کرد و مدت زیادی از شهرتش نگذشته بود. طارمی چند روز بعد نسبت دادن چنین جمله ای را به خودش تکذیب کرد اما دیگر دیر شده بود.

حاجی به عشقت برمی گردم

مهدی طارمی درگیر بزرگترین پرونده قضایی پرسپولیس در 20 سال اخیر بود. جایی که ریزه پسپور ناگهان به ترکیه پیوست و سپس غیرقانونی به پرسپولیس بازگشت. طارمی خیلی به قرمزها آسیب زد اما چون خیلی ها فکر می کردند او به خاطر عشق به تیم به ایران برگشته کمتر او را مقصر می دانستند. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه مشخص شد طارمی با وعده دریافت مبالغ هنگفت به پرسپولیس بازگشته است. حسین هدایتی فایل گفتگوی خصوصی خود با این بازیکن را منتشر کرد که بدترین جمله طارمی این بود: «حاجی به عشق تو برمی گردم». اگرچه رفتار هدایت در افشای یک گفتگوی خصوصی بسیار زشت و غیراخلاقی بود، اما این ماجرا و چانه زنی های طارمی برای پول بیشتر نشان داد که او عشقی به باشگاه ندارد. غائله مرتبط با آن پرونده تأثیر عمده ای بر پایگاه اجتماعی طارم داشت.

شاید خیریه در کار باشد

این بدترین و معروف ترین جمله اشتباهی است که ممکن است مهدی طارمی در تمام عمرش گفته باشد. اظهارات وی در واکنش به اقدامات انضباطی فیفا علیه پرسپولیس بود. جایی که محروم شد و پنجره های نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شد. البته این ماجرا هیچ سودی نداشت و اشتباه طارمی و سران وقت باشگاه پرسپولیس را به دردسر انداخت. طارمی با این اظهار نظر خشم مردم را برانگیخت. درست یا غلط ، بسیاری هنوز معتقدند که اگر پرسپولیس حق بازی در آن زمان را داشت ، در فینال لیگ قهرمانان مقابل کاشیما شکست نمی خورد و قهرمان جام ملت های آسیا نمی شد.

این نسل توسط کیروش ساخته شد

واکنش مهدی طارم به صعود ایران از مرحله مقدماتی جام جهانی نیز جنجالی بود. در شرایطی که تیم ملی دست به کار بزرگی زد و راه کوری را با باخت عراق و بحرین در منامه هموار کرد، مهدی طارمی در بازگشت ستون تیم ملی به تهران نتایج را خطاب به سرمربی سابق تیم ملی نوشت و گفت: نتیجه این شد، نسل خوبی است که کیروش برای ما ساخت. در این باره بحث های زیادی شده است و بزرگترین اشتباه منطقی در ادعای طارمی این است که مارک ویلموتس با همان نسل موفق نشد. با این حال، علیرغم همه جنجال های منطقی، این بیانیه جز دامن زدن به دوگانگی دروغین «کیروش-نو-کیروش» اثر دیگری نداشت.

مشکلات جای دیگری است

مورد دوم کامل تر و تازه تر است و نیازی به ذکر ندارد. دراگان اسکوچیچ در مصاحبه با یکی از رسانه های اروپایی بازیکنان ایران را از نظر تکنیک و قدرت بدنی بسیار خوب توصیف کرد و تنها از ضعف تاکتیکی آنها صحبت کرد. کلمات بد و بی اهمیت ظاهر نمی شوند. این چیزی نیست که برای اولین بار گفته می شود. مهدی طارمی اما واکنش عجیبی به این مصاحبه نشان داد و پس از دیدار پورتو مقابل میلان در توییتر نوشت: باید بگویم بازیکنان ایران علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی، درک بسیار بالایی از نظر دانش و تاکتیک دارند. فوتبال ، اما متأسفانه مشکلات جای دیگری است اگرچه اسکوچیچ انتقادات زیادی دارد اما این مدل برخورد این بازیکن با مربی در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست و به همین دلیل در این چند روز افراد زیادی از طارمین گلایه کرده اند. آره؛ “مشکلات واقعا جای دیگری است!”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا