ورزشی

بیرانوند و طارمی در بین ۱۰ ستاره آسیایی در جام جهانی

به گزارش شفاف و به نقل از ساکرنت، بازیکنانی چون هیده توشی ناکاتا، علی دای، پارک جی سونگ در تاریخ جام جهانی خوش درخشیدند. در واقع تعداد بازیکنان آسیایی که توانستند در این رویداد بدرخشند کم نبود.

حالا همه نگاه ها به جام جهانی 2022 قطر است و باید دید کدام بازیکنان آسیایی در این دوره خواهند درخشید.

معز علی (قطر)

عبدالکریم حسن (قطر)

مهدی طارمی (ایران)

مهدی طارمی در جام جهانی گذشته همچنان در آسیا بازی می کرد. همه او را به خاطر فرصت لحظه آخری مقابل پرتغال به یاد دارند. چهار سال بعد و او اکنون در دوران اوج خود یک مهاجم است و برای پورتو درخشان بوده و امسال 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

طارمی یکی از مهره های اصلی تیم پورتو است که فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی پرتغال شد. طارمی در سه فصل و نیم حضور در پرتغال 62 گل به ثمر رسانده و توانایی درخشش در این مدت را دارد.

علیرضا بیرانوند (ایران)

در حالی که این طارمی بود که شانس برد تاریخی ایران مقابل پرتغال را در جام جهانی از دست داد، درخشش علیرضا بیرانوند در آن بازی را نباید فراموش کرد. بیرانوند با مهار پنالتی رونالدو در کانون توجه قرار گرفت.

بیرانوند که با پرسپولیس چهار قهرمانی لیگ ایران را کسب کرده بود، در نهایت به اروپا رفت و به رویال آنتورپ بلژیک پیوست و همچنان به صورت قرضی در پرتغال در بوآ ویستا حضور داشت، هرچند اخیرا با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده است.

حالا این دروازه بان 30 ساله به پرسپولیس بازگشته و پس از خروج گزینه های قابل قبول دیگری مانند امیر عابدزاده، رقابت سختی برای شماره یک تیم ملی پیش رو دارد، هرچند به نظر می رسد اولین پیراهن کارلوس کی روش باشد. انتخاب در دروازه برای دومین بار متوالی تیم ملی باشید.

سلمان الفرج (عربستان)

سالم الدوساری (عربستان)

تاکهیرو تومیاسو (ژاپن)

دایچی کامادا (ژاپن)

کیم مین جائه (کره جنوبی)

سون هیونگ مین (کره جنوبی)

دکمه بازگشت به بالا