عمومی

ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر تخلیه نشده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: در سوم اسفند ماه سال 1400 دو گروه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان قزوین از اقدام مشترک برای ایجاد گروهی جدید و کارآمد برای تربیت نیروی متخصص و ماهر خبر دادند. کارکنان ماهر هنری و رسانه ای با امضای تفاهم نامه.

این اقدام ارزشمند و بی سابقه در حالی صورت گرفت که یکی از مهم ترین بندهای آن واگذاری خانه فرهنگ امیرکبیر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنری به مدت 5 سال بود تا حوزه هنری. می تواند از این فضا برای تربیت نیروهای توانمند استفاده کند.

این ساختمان که قبلاً محل استقرار وزارت امور خارجه در قزوین بود، باید در اسرع وقت تخلیه و به حوزه هنری انقلاب اسلامی تحویل داده می شد که از سوی وزارت امور خارجه نتیجه ای حاصل نشد.

دستور وزارت امور خارجه مبنی بر تخلیه خانه فرهنگ امیرکبیر

در همین حال وزارت امور خارجه در پایتخت دستور کتبی آزادی این ساختمان را به نماینده خود در قزوین ارسال کرد.

در 4 تیر 1401 دفتر امور هماهنگی وزارت امور خارجه طی نامه ای به نمایندگی خود در قزوین اعلام کرد که با هماهنگی وزارت امور خارجه نسبت به تخلیه ساختمان و تحویل آن به حوزه هنری اقدام فوری انجام شود. فرماندار . همچنین در این نامه تاکید شده است که در صورت عدم واگذاری شی جدید به این مجموعه، ملک به مکان مناسبی منتقل و شی به حوزه هنری منتقل می شود.

ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر تخلیه نشده است

وزارت امور خارجه باید ساختمان خانه فرهنگ فرهنگ امیرکبیر را تخلیه کند

5 روز پس از انتشار این نامه، محمدمهدی علایی در گفتگو با خبرنگار آنلاین تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر را تخلیه کند.

استاندار قزوین در این گفت و گو با اشاره به پایان مهلت حضور نماینده وزارت امور خارجه در ساختمان فرهنگ امیرکبیر گفت: وزارت امور خارجه باید به کاخ سردار منتقل شود. مخمل خواب دار و به زودی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: این شی تاریخی ظرفیت های زیادی دارد و باید در این راستا و در راستای ظرفیت های جامعه فرهنگ و هنر استان قزوین مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار قزوین ادامه داد: پیگیری های لازم برای تخلیه امارت و استقرار نماینده وزارت امور خارجه در فضایی دیگر در حال انجام است و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

علایی تصریح کرد: پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تخلیه ساختمان ادامه داشت.

ساختمان خانه فرهنگ امیرکبیر تخلیه نشده است

علیرغم دستورها، تصمیمی برای تخلیه ساختمان وجود ندارد

2 روز پس از این دستور استاندار قزوین، علیرضا باقر رئیس دفتر نمایندگی قزوین در نامه ای خطاب به معاون استاندار قزوین از صدور دستور وزارت امور خارجه برای تخلیه شهر خبر داد. ساختمان و در پایان نامه از معاون فرماندار خواست تا نتیجه اقدامات را به اطلاع وی برساند.

اما اکنون پس از گذشت بیش از 6 ماه از انعقاد تفاهم نامه و همچنین بیش از دو ماه از صدور حکم از سوی استاندار، حتی از سوی وزارت امور خارجه، همچنان اثر تاریخی امیرکبیر قزوین در اختیار است. دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه

استاندار قزوین همواره اثربخشی فرهنگ در استان را نیاز به هماهنگی و هم افزایی نهادها و نهادهای فرهنگی دانسته و هم اکنون تفاهم نامه ای بین دو مجموعه اصلی فرهنگی استان قزوین برای تربیت نیروی کاردان منعقد شده است. فرهنگ ها و نیروهای هنری

به نظر می رسد ورود جدی و سریع مدیران ارشد استان قزوین برای رسیدن به این تفاهم نامه که خود وی نیز بر اجرای آن تاکید کرده است، ضروری تلقی می شود.

دکمه بازگشت به بالا