علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل و MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های ما، که در توانایی آن‌ها در نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با منابع تصویری دیگر از شرکت‌های تجاری رصد زمین بی‌نظیر هستند.» گزارش های اطلاعاتی جامع و به روز در مورد اوکراین ارائه خواهد کرد.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود اشاره کرد.

«کانادرم» گروهی از سلاح های مکانیکی است که بر روی سفینه ها و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در پیاده روی های فضایی نصب می شوند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” فوق العاده است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد ​​و همچنین سه فضاپیم Radarsat Constellation ساخته است که در ژوئن 2019 بر روی موشک SpaceX Falcon 9 پرواز کرد. مدارهای زمین منتشر شد.

بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نکرد که MDA کدام تصاویر را از ماهواره های دیگر شرکت ها تماشا خواهد کرد.

چند احتمال وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویری از اوکراین “SAR” در حملات روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Maxar Technologies، Planet And BlackSky گرفته است که تصاویری از اشغال اوکراین توسط روسیه و عواقب آن گرفته است. برای مثال، Maxar اخیراً مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که آسیب‌های عمده به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر را نشان می‌دهد. غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده ماریوپل در اوکراین شده اند.

46

دکمه بازگشت به بالا