اقتصادی

دلیل عقب ماندگی مازندران مسائل سیاسی است

باراناخبر/مازندران استاندار مازندران نیاز اساسی مازندران را انسجام و همگرایی داخلی عنوان کرد و گفت: بحث های سیاسی مشکلات مازندران را حل نمی کند زیرا این استان با بحث های سیاسی نه تنها رشد نمی کند بلکه عقب مانده است.

سیدمحمود حسینی پور امشب در همایش تجلیل از تولیدکنندگان، صنعتگران و معدنکاران مازندران که در محل نمایشگاه نیاوران برگزار شد، بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی را اولویت دولت در استان دانست. ، و اظهار داشت: صنعت در مازندران نیازمند آسیب شناسی است. لازم است صنایع به صورت یکپارچه در استان ها رشد کنند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت در مازندران باید توسط نخبگان علمی شود، افزود: در سال گذشته تلاش های زیادی در حوزه تولید و صنعت صورت گرفته است و نباید از دستاوردهای بخش خصوصی غافل شد.

این مسئول مازندران را یکی از استان های سطح بالا در کشور دانست و گفت: نباید برخی از کاستی های صنعت مازندران را به مسائل اقتصادی و بین المللی گره بزنیم هر چند که تحریم های ظالمانه را هیچکس منکر نیست.

استاندار مازندران با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی در عرصه صنعت است که با دانش و مهندسی جوانان توانسته تحریم های ظالمانه این بخش را بی اثر کند، تصریح کرد: این افتخارات نشان دهنده فرصت هایی است که بیا. خارج از تحریم

این مسئول گفت: خانه صنعت مازندران باید به محل تجمع نخبگان صنعت تبدیل شود چرا که این استان به بحران اقتصادی کشور رسید.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران در اجرای عملیات اقتصادی به کشور کمک کرد، اما مورد غفلت برخی بزرگان استان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: استان سمنان دو مأموریت رئیس جمهور داشت. اتفاقات مهمی در این استان رخ داده و اکنون به قطب صنعت کشور تبدیل شده است.

نماینده ارشد دولت در مازندران نیاز اساسی مازندران را انسجام و همگرایی داخلی عنوان کرد و گفت: بحث های سیاسی مشکلات مازندران را حل نمی کند.

چرا که این استان نه تنها با مسائل سیاسی رشد نمی کند، بلکه عقب مانده است.

حسینی پور اهمیت بازار کشورهای چین، روسیه و هند را برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: مرکبات مازندران برای اولین بار در دولت سیزدهم از طریق دریا به روسیه صادر شد. ما به دنبال توسعه فناوری صنعتی مازندران در روابط تجاری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تراز تولید مازندران باید در سطح صادرات باشد، افزود:

ما نباید با وارد شدن به مسائل سیاسی از موضوع اصلی که بحث اقتصادی است منحرف شویم.

استاندار مازندران یادآور شد: اگر تولیدکنندگان و نخبگان صنعتی تلاش کنند، اشتغال جوانان بیکار استان که اکثرا فارغ التحصیل به بالا هستند، بهتر می شود.

آنها آماده میشوند.

این مسئول صنعت کشاورزی را اولویت استان مازندران دانست و ادامه داد: تولیدکنندگان صنعتی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند. از آنجایی که در کریدور شمال به جنوب قرار داریم باید از این موقعیت استراتژیک برای توسعه استان استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا