عمومی

ماجرای فروش یک نوزاد در تهران

با دستگیری دو کارمند کلینیک ناباروری که در حال فروش یک پسر برای یک زوج به قیمت 30 میلیون دلار بودند ، دادگاه این دو کارمند و همچنین زوج جوان را به ارائه خدمات در مناطق محروم کشور محکوم کرد.

به گزارش باراناخبر ، “همشهری” نوشت: در ژوئن سال گذشته ، از مأموران پلیس شهریار مطلع شد كه زوجی كه فرزندی ندارند ، اخیراً پسری كوچك را به خانه آورده اند و حتی شناسنامه ای نیز برای وی به دست آورده بودند. مأموران به زوج نزدیک شدند و گفتند که این پسر کوچک را از کارمندان کلینیک ناباروری در تهران به مبلغ 30 میلیون دلار خریداری کرده اند. آنها ادعا كردند كه آرزوی آنها پدر و مادر شدن است و تصور نمی كردند بزرگ كردن كودكی كه والدین آنها نمی خواستند جرم محسوب شود.

زن جوان در تحقیقات گفت: “من و همسرم در سال 1992 ازدواج کردیم ، اما مدتی بعد متوجه شدیم که نمی توانیم فرزندان داشته باشیم.” با گذشت سالها ، ما هزینه سنگینی را برای درمان پرداخت کرده ایم ، اما فایده ای ندارد. ما حتی تصمیم گرفتیم از کودک بهزیستی مراقبت کنیم ، اما در مراحل اولیه فهمیدیم که اگر بهزیست به ما کودک بدهد ، نام او در شناسنامه ما ثبت نمی شود و در بخش توضیحات شناسنامه گفته می شود که کودک را از مهد کودک می گرفتیم. این باعث شد تا مردد شویم و از رفتن به بهزیستی امتناع ورزیم.

وی ادامه داد: ما کاملاً ناامید شدیم تا سال گذشته که به کلینیک درمان ناباروری رفتیم و با دو نفر از کارکنان آنجا ملاقات کردیم آنها پیشنهاد دادند که کودک را با همسرم بخرم و من و من گفتیم آنها زنی را می شناسند که هست باردار اما کودک خود را نمی خواست و قصد سقط جنین را داشت. آنها گفتند شوهر این زن فرار کرده است و آنها حتی نمی دانند پدر کودک کجاست و از او خواسته اند که سقط را قطع نکند و آن را بفروشد بعد از مدتی فهمیدیم که زن باردار فرزندی به دنیا آورده و آن را به این دو زن داده است ، بنابراین ما کودک را به مبلغ 30 میلیون دلار خریداری کردیم. آنها حتی شناسنامه ای از بیمارستان به ما دادند که بتوانیم شناسنامه برای کودک به نام ما ، و ما واقعاً نمی دانستیم که کار ما جرم بوده است.

این زن جوان گفت: “ما به خودمان گفتیم که به آرزوی خود رسیده ایم و کودکی را نجات دادیم که مادرش سقط جنین کند تا اینکه مأمورین نزد ما بیایند و همه چیز کشف شد.”

پس از اعتراف این زوج ، بازپرس پرونده حکم دستگیری برای دو پرسنل درمانگاه صادر کرد و کارآگاهان موفق به دستگیری آنها شدند. آنها هنگامی که این زن و شوهر جوان را در کلینیک دیدند ، دلگیر شدند و فهمیدند که آرزوی آنها داشتن یک کودک است. یکی از آنها گفت: “در آن زمان ، ما به طور اتفاقی با یک خانم باردار آشنا شدیم. او اصلاً خوب نبود و می خواست سقط جنین کند. اما ما با او صحبت کردیم و اجازه ندادیم چنین کند. من به او گفتم زایمان کند و سپس کودک را از شما می خریدیم. خانم باردار نیز پذیرفت .بعد از تولد ، کودک را از او گرفتیم در حالی که او از کودک متنفر بود و می خواست کودکش را بکشد.او ادامه داد: “بعد از آن کودک را تحویل خانواده هایی دادیم که می خواستند آنها فرزندان داشتند و ما فکر می کردیم که تا زمان ماندن شما کار بزرگی انجام داده ایم. “

داوری قضایی

چهار متهم پرونده (2 زن که کارکنان کلینیک بودند و یک زوج که کودک را خریداری می کردند) بعداً در دادگاه احضار و محاکمه شدند ، اما قاضی دادگاه پس از بررسی شرایط متهمان ، حکم جایگزین را با آنها صادر کرد. حبس در نظر گرفته شده. براساس این حكم ، دو زن كه كارمند درمانگاه بودند ، طبق تخصص خود ، مجبور بودند برای یك سال به منطقه ای در یكی از شهرهای محروم بروند و خدمات درمانی را به مردم و ساكنان ارائه دهند. این زوج جوان نیز محکوم شده بودند که برای یک سال به مناطق محروم بروند و به دانش آموزان ، افراد محلی و فقرا آموزش دهند. این حکم با اعتراضات متهمان روبرو نشد و به همین دلیل ، چند روز پیش ، وی برای آماده سازی برای اجرای حکم به شعبه تهران در دادگاه کیفری اعزام شد.

اما چه اتفاقی افتاد که کودک قاچاق شد؟ پسر كوچك ، كه هم اكنون 14 ماه دارد ، توسط یك زوج جوان گرفته شده و به بهزیستی فرستاده شده است ، اما این زوج اصرار داشتند كه فرزند را بگیرند و او را بزرگ كنند. سرانجام ، بهزیستی تحقیقات لازم را برای این زوج انجام داد و اظهار داشت که آنها صلاحیت مراقبت از کودک را دارند. هر دو شاغل و در شرایط مالی خوبی هستند و از طرف دیگر مشخص شد که آنها در زمان مراقبت وی از کودک مراقبت های خوبی را انجام داده اند. با توجه به اینکه پدر و مادر اصلی کودک پیدا نشده اند ، پسر کوچک با تأیید سازمان بهزیستی به زوج نابارور تحویل داده شد و آنها قصد دارند به زودی به همراه پسرش به مناطق محروم بروند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا