عمومی

قدم اول برای تاسیس دانشکده توان‌بخشی خرم‌آباد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: یکی از خواسته های مردم لرستان راه اندازی مدرسه توانبخشی است که راه اندازی این مدرسه همواره در دستور کار متولیان امر به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و نمایندگان مردم در این حوزه بوده است. مونتاژ.

اخذ موافقت اصولی تأسیس مدرسه توانبخشی

صدیقه نادر معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیش از این در یک نشست خبری در مهرماه 1400 اعلام کرده بود: برای ایجاد دانشکده توانبخشی به توافق اصولی رسیده ایم.

وی افزود: اخذ موافقت اصولی برای راه‌اندازی دانشکده فرآیند سختی است و زیرساخت‌های زیادی را می‌طلبد، اما مجموعه دانشگاه به اهداف این رشته دست یافت و موفق شدیم برای راه‌اندازی دانشکده توانبخشی به توافق برسیم. و در حال رایزنی برای استقرار فیزیوتراپی به عنوان اولین رشته هستیم.”

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اولین دوره پذیرش این دانشکده تلاش کردیم مجوز دریافت کنیم اما نشد؛ اما این امکان وجود نداشت. لذا تقاضا داریم در مورد اول رضایت دانشجوی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی لرستان را اخذ نماییم.

13 میلیارد ریال برای تأسیس دانشکده اختصاص دهید

در همین راستا هیئت فیزیوتراپی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجمع شورای اسلامی و همچنین نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از دانشکده پیش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خرم آباد بازدید و در این بازدید اعلام شد که بودجه تخصیص خواهد یافت. برای راه اندازی دانشکده توانبخشی خرم آباد.

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی وی در این خصوص در مجمع شورای اسلامی اظهار داشت: برای راه اندازی این دانشکده 13 میلیارد دلار وام آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

وی گفت: فیزیوتراپی یک رشته بسیار تخصصی و فوق تخصصی است و نیاز به زیرساخت دارد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی وی در مجمع شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اشتراک تجهیزات در این حوزه گفت: راه اندازی این منطقه نیازمند تجهیزات گران قیمت و فضای کاری قوی است.

ویسکرمی افزود: راه اندازی این رشته و همچنین دانشکده نیازمند حمایت های بالینی است.

وی تاکید کرد: بخشی از بودجه نمایندگان که مربوط به آموزش و پرورش است به طور کامل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و از این ظرفیت برای راه اندازی مدرسه توانبخشی استفاده خواهیم کرد.

لزوم ایجاد زیرساخت ها برای راه اندازی مدرسه توانبخشی

جهجه ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: با تشکر اعضای هیات “برد” توجه ویژه ای به توسعه آموزش و پرورش در مناطق محروم و راه اندازی یک مدرسه توانبخشی در دستور کار بود.»

وی با اشاره به ادامه پیگیری ها در این زمینه گفت: برای راه اندازی این دانشکده تعدادی تعهدات بر عهده وزارت بهداشت و تعدادی از تعهدات بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است. استان

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم هماهنگی های لازم برای ایجاد زیرساخت های ایجاد مدرسه توانبخشی در استان انجام شود.

ابراهیمی تصریح کرد: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس پیگیر اجرای این موضوع هم در سطح وزارتخانه و هم در سطح دانشگاه هستیم.

دکمه بازگشت به بالا