اجتماعی

قالیباف: زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی از مردان بهتر عمل می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارکان اساسی انقلاب اسلامی گفت: همه فعالیت های اجتماعی و سیاسی باید ساماندهی و کار تشکیلاتی بر اساس سنت های الهی و مردم گرایی انجام شود.

به گزارش باراناخبر، به نقل از خانه ملت، محمدباقر کلیباف امروز پنجشنبه (14 بهمن ماه) در نشست هم اندیشی زنان اعضای شوراهای اسلامی شهرهای مختلف کشور که از اعضای شورای مؤتلفه انقلاب اسلامی نیز هستند. نیروها با تبریک به امام محمد باکری گفت: بعد از 40 سال در برخی زمینه ها مشکلات جدی داریم، این سوال را در ذهن ما ایجاد می کند که آیا در مبانی انقلاب اسلامی است که نسل امروز و شرایط و سبک زندگی تغییر کرده است. ما «این جلد با اشکالاتی مواجه شده است، در واقع برای پاسخ به این سؤالات باید توجه داشت که اساس انقلاب دو رکن بود؛ اولی مبتنی بر سنت های الهی و دومی قدرت و حرکتی بود که از مردم و اینها نشأت می گرفت. برای پاسخگویی به مشکلات و چالش ها باید به دو عنصر توجه کنیم.

وی با اشاره به سال های پیروزی انقلاب افزود: در آن سال ها روش های زیادی برای مبارزه با رژیم ظالم پهلوی وجود داشت اما امام خمینی (ره) از هیچ کدام استفاده نکردند. امام خمینی چنین تشکیلاتی ایجاد نکرد و گروه های مسلح را به کار نگرفت. از قدرت های بیرونی هم استفاده نمی کرد، در واقع امام خمینی (ره) مستقیماً با مردم صحبت می کردند و حتی در زمان پیروزی انقلاب اگر اشتباهی در اداره کشور رخ می داد، از طریق مردم دولت ها را تهدید می کردند.

وی گفت: ما به دوران دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب افتخار می کنیم چرا که دو عنصر سنت الهی و مردم گرایی ارکان و پایه های آن دوران بودند. بسیاری از فرماندهان جنگ و فرماندهان شهیدی که به جبهه آمدند یا کارگر بودند، یا معلم، یا شاگرد، یا دانشجو، یا بازرگان و در رشته پیچیده علوم نظامی که از هر نظر پیچیده است، مردم به عهده گرفتند و انجام دادند. . بهترین آنها در Show the shortest time.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بحث خود درباره موضوع زنان گفت: با این نگاه می بینیم که در مقاطعی از جبهه انقلاب در برخی مسائل دچار ضعف، تردید یا لکنت شده ایم که یکی از آنهاست. به زنان ربط دارد

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم زنان و مادران را بر سر دوراهی قرار می دهیم تا بین مادری، خانه داری، تربیت فرزند، محیط اجتماعی، علم و رشد در جامعه یکی را انتخاب کنند. حتی اگر نگوییم در یک مقطعی، در عمل برای زنان فرصت ایجاد نکردیم، در حالی که زنان در بخش های مختلف مدیریتی می توانند بهتر از مردان در امور اجرایی عمل کنند.

وی با بیان اینکه زنان از بسیاری جهات کارآمدتر و شفاف‌تر هستند و آسیب‌ها و فسادهایی که در دستگاه‌های اجرایی و اجرایی وجود دارد حداقل برای زنان امکان‌پذیر است، گفت: این زنان مدیران خوبی هستند زیرا برای زنان مایه شرمساری است.

رئیس قوه مقننه افزود: زنان با تمام ویژگی های زنانگی و مادری می توانند در موقعیت های مختلفی قرار گیرند، همه ما انسان هستیم و از نظر انسانی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، اما قطعاً جایگاه زن و مرد است. در محیط های اجتماعی متفاوت است و این بدان معناست که هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: زنان بزرگترین ظرفیت جامعه ما هستند و محور پویایی و رشد در همه عرصه ها حتی در اقتصاد کشور خانواده است که زنان و مادران ستون فقرات خانواده هستند.

رئیس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر تبعیض و بی عدالتی های ناعادلانه از منظر مدیریتی زنان، گفت: همه ما معتقدیم در مواجهه با نیروهای انقلاب اسلامی باید با شایسته سالاری، شایسته سالاری و ارتقاء به این بی عدالتی ها پایان دهیم. از شایستگی و شایستگی آن را سازماندهی کنید.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سنت های الهی و مردم گرایی استوار باشد، انقلاب با قدرت و بر اساس کار او ادامه می یابد، گفت: هر فعالیت اجتماعی، سیاسی، علمی و مدیریتی نیازمند کار تشکیلاتی و تشکیلاتی است. برای آشنایی با کار تشکیلاتی می‌توان به یادداشت‌ها و سخنرانی‌های شهید بهشتی که قوی‌ترین، منسجم‌ترین و مؤثرترین نمرات را در زمینه تشکیلات دارد، مراجعه کرد.

وی افزود: باید به ظرفیت جوانان توجه کنیم، البته جوانی یعنی حذف سرمایه و تجربه، اشتباه ترین مفهوم کار تشکیلاتی است.

خلیباف تاکید کرد: برای انجام کارهای تشکیلاتی باید به سنت های الهی و مردم گرایی تکیه کنیم، بنابراین می گوییم اگر نگاه دولت به حوزه اقتصاد از بین نرود، اقتصاد ما عادلانه نخواهد بود.

رئیس قوه مقننه همچنین با تاکید بر اینکه باید فرزندان زمانه خود باشیم، افزود: در مکتب امام خمینی(ره) عقلانیت، معنویت و عدالت محوری بوده و باید بر اساس آن عمل کنیم. ما به مدرنیته نیاز داریم، بنابراین باید خلاق باشیم و بر اساس آنچه اتفاق می افتد تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا