اجتماعی

دعوت انسیه خزعلی از زنان دست‌اندرکار سینما برای طرح مشکلات خود با معاونت امور زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از بانوان هنرمند و دست اندرکاران سینمای ایران دعوت کرد تا با حضور در نشستی با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به طرح مسائل و مشکلات و تبیین راهکارهای عملیاتی برای حفظ کرامت این زنان بپردازند. هنرمندان..

به گزارش باراناخبر، انسیه خزعلی وی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جایگاه زن در هنر سینما و حضور موثر ایشان مستلزم پاسداشت شأن والای این هنرمندان است. بنابراین خلاء قوانین و دستورالعمل ها و حمایت های لازم نباید حضور مفید و ارزشمند بانوان را در عرصه هنر هفتم به خطر بیندازد.

وی افزود: زنان ما همانند چهار دهه انقلاب دوشادوش مردان در اعتلای علم، اقتصاد، سیاست و فرهنگ این مرز و بوم تلاش کردند و وجود قوانین، ارزش ها و قوانین توانسته است ایجاد یکی از محیط های اداری سالم تر و ایمن تر در ایجاد مسائل اخلاقی برای آنها. «حکومت مردمی با شعار «مبارزه با فساد» خود را ملزم به مقابله با هر گونه فساد و سوء استفاده اعم از اداری، مالی و اخلاقی می داند و در این زمینه هیچ اغماض نمی کند.

خزعلی ادامه داد: معاون وزیر امور زنان و خانواده، شنیدن مطالبات بانوان هنرمند در عرصه سینمای ایران را ضروری می‌داند و با دعوت از این دختران و با همکاری نهادهای مسئول، سازوکار لازم برای حفظ کرامت را تدوین کند. . زنان در این زمینه کمک می کند. لذا از بانوان هنرمند و زحمتکش این عرصه دعوت بعمل می آید در نشستی که در محل معاونت برگزار می شود شرکت نمایند. و مسائل و مشکلات این حوزه را مطرح و در تبیین راهبردهای عملیاتی مشارکت داشته باشند.»

انسیه خزعلی از زنان فیلمساز دعوت می کند تا مشکلات خود را با معاونت امور زنان در میان بگذارند

به گزارش باراناخبر، اخیرا بیانیه ای با عنوان «بیانیه اعتراض زنان فیلمساز به خشونت علیه زنان در این عرصه» به امضای حدود ۳۰۰ زن سینماگر ایران رسیده است که در آن نام چهره های مطرحی چون ترانه علیدوستی، نیکی کریمی و هدیه تهران ذکر شده است. نیز دیده شدند. در بخشی از این بیانیه به اتهامات آزار و اذیت و آزار زنان در سینماها اشاره شده و آمده است که «هر گونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار» از سوی این زنان فیلم‌ساز محکوم است و باید دست از این زنان بردارند. «عواقب جدی قانونی برای متخلفان».

در این بیانیه، کارگردانان زن خواستار ایجاد «نظام بازبینی متشکل از کمیته‌های مستقل در خانه سینما، متشکل از اعضایی با سلسله‌مراتب مختلف قدرت (اکثریت مطلق اعضای زن) شدند که در زمینه مسائل جنسی و مردمی آموزش دیده‌اند. خشونت و با درجه ای از مسئولیت.» وظیفه این سیستم متناسب و آشنا به قدرت و عاملیت خود در هر کارگروه، «بررسی جرایم در زمینه خشونت جنسی و خشونت جنسیتی» بوده است که عبارتند از: خشونت جنسی کلامی، اخاذی جنسی، یعنی. تحمیل هر نوع رابطه جنسی با گروگان گیری و تهدید وضعیت شغلی، آزار و اذیت و فشار روانی و ایجاد ناامنی جسمی یا روحی، لمس ناخواسته، اقدام به تجاوز جنسی و تجاوز جنسی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا